"jag föddes ledsen men är lika glad ändå"

Jag är obegripligt hungrig på förmiddagarna. Det övergår mitt förstånd att en människa kan äta SÅ mycket som jag gör. Jag är inte nöjd förren jag fått i mig en ordentlig lunch. Ingenting jag verkar göra fungerar, frukt hjälper i cirka 15 minuter och mackor i ungefär samma. Hur sjutton ska jag kunna bota den hemska hunger på förmiddagarna. Problemet är att jag blir nästintill sjuk när jag är hungrig. Jag mår illa, får ont i magen och blir på ett hejdundrans dåligt humör. Måste hålla blodsockret lugnt för att överleva.

Har haft två underbara helger faktiskt. Sällan man kan säga att helgerna varit så bra men dessa har det.
Första helgen kom mor och far upp och mor firade sin födelsedag med indiskt och jazz klubb. Mycket nöje för hela familjen minus en. Vi jazzade loss bland gubbar och tanter som var lika fulla som pojkar och flickor under deras första fylla. Alkoholen spilldes och rumpor knuffades. Men vi hade lika trevligt då dansandes bredvid damen som inte verkade vara ett dugg glad.
Sen stannade mor i några extra dagar och umgicks med två av tre. Mycket trevligt och mycket mat. Så pass att jag misstänker att jag börjar utveckla ett fett och socker beroende. Snart kommer far upp och då blir det bio UTAN godis.

Helgen som var spenderades minsann med ett fång Rosor. Middag och musikalen leva livet. Faktiskt en musikal som överträffade mina förväntningar. Rosorna var lika trevliga som de alltid är.

Fredagen spenderades på bio med min sämre helft. Han höll på att somna och bestämde efter bion att han nog väljer nästa film. Får godta det. Efter bion gick vi för att ta en öl. Jag ville ha en flaska starbrono men fick glaset från helvetet med sjukliga mängder öl i. En fin fredag.

Slöa dagar med full aktivitet.

Kommentarer
Postat av: hanna

tycker mig känna igen det där med hungern.. jag lider med dig! jag väntar med iver på matpillret...

2011-03-10 @ 15:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0