Rain on you

Vilken energi jag fick i kväll.. Kände mig som sju svåra år när jag åkte från jobbet. Men kanske kan detta bero på katastrofen projket; linsgryta. Jag tror inte det är meningen att man ska koka tomatkross och sådant, det puttrar som överallt och botten på kastrullen vart mer än svart. Men maten gick att äta och jag fick en hejdundrans energi.
Så nu är toaletten skrubbad och alla golv (finns bara två) dammsugna.
Garderoben fick en halv lyftning, men plockandet får vänta tills jag vet vart fan jag ska ha allt. Problemet med en liten lägenhet, problemet överlag när det kommer till min organisation.
Helgen bjöd på diverse trevligheter.
Fredagen vart det bio med herr A, social network. Den var helt okej, ingen jätte fantastisk film men jag somnade inte heller. Efter det så vart det vin i soffan som det sig bör för alla pensionärs par som finner bio som tillräcklig spänning i livet. Med andra ord, en mycket lyckad fredag!
Lördag och allra finaste Tunis fyllde hela 25 år på pappret! Började dock dagen med staden, shopping och barn. Sedan begavs det till bowling hallen och utmaningen till att få ett klot att rulla rakt och träffa en massa vita pinnar som alla ska ramla helst samtidigt. Det visade sig att damen som har bowlat minst var den som vann och Tunis kom sist (Av alla!!), stackarn på sin dag och allt. Jag kom alltså på andra plats av tre, känner mig nöjd med det resultatet. Efter detta så vart det alkohol intag och prat, prat och prat. När klockan var 2.20 var jag så trött så ögona höll på att vändas ut och in.
Söndag och solen sken som om den aldrig gjort något annat. Vilket den må hända inte heller har, det är bara moln i vägen för den. Jag tvingade med A ut för en promenad, och som den gotlänning man är så fick jag stockholms känslor och var tvungen att kuta in på närmaste mack för kaffe och piggelin. Kom dock på att jag inte tycker piggelin är gott för fem öre.. Men kaffet var gott och vädret fint. Hittade en toalett i vattnet också. Söndags fynd är alltid uppskattat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0