Lend me your hand and we'll conquer them all

Min treårs uppdatering har ju tagit mer än tid, lite på grund av att jag inte har velat ropa hej innan jag kommit över den där förbaskade ån, men nu är jag över. Tar snart av mig flytvästen för att kasta den för gott.
Jag tänker uppdatera med bland annat bilder så håll i hatten för här kommer hela tre och ett halvtårs uppdatering.
Och på inrådan av pajsan så ska jag inte uppdatera utförligt och ingående, även om det är mer min grej.

Januari 2007 började resan på att få en utbildning. Jag möttes av kyla och träffade nya människor och gamla vänner. 30 minus var ingenting att leka med fick jag lära mig när jag kom med mina tre väskor till Skellefteå utan vantar!
Jag flyttade in hos denna damen, fröken Kiruna! Vi bodde på Anderstorp 164:an i ett halvår tillsammns. För att sen flytta till villagatan 12 A, kök Grön rum 30.
Mötte D och fick veta att jag är kort, frktansvärt kort i jämförelse med honom. Mötte Smelly och Shåkan och fick smaka på surströmming, det gör jag aldrig om igen.  Jag lärde mig vad soffhäng innebar, såhär satt vi större av hösten och vintern, spelade kort, såg film ochpratade nätterna igenom.
Jag fick uppleva den roligaste halloween någonsin. Galet utklädda allihopa, festen avslutades med ett stort krig och en del blåmärken. Och jag vart förälskad i naturen runt broarna.

2008 var jag en van Villagatan bo, jag kom tillbaka efter att ha ändrat mitt liv ordentligt under julen 07 och med en vilja att saker och ting skulle förändras och det gjorde de med dunder och brak.

Vi hade en hejdundrans kräftskiva som slutade med fåglarna fick en festmåltid och vi andra fick plocka skal över hela Villagatan.Uppenbarligen uppskattades detta inte ett dugg av alla inblandade.  Pajs mor gjorde ett besök och visade oss alla hur en flodhäst vid namn sören ska behandlas. Vi gick på bio och var ensamma i salongen under sweeny todd.  Pajsan var mer galen en frisk. Vilket egentligen var föga förvånande, men då och då chockerade hon sådär lagom mycket. Vi studerade hysteriskt! Det var lagböcker, möten med sfi och lagom med olika tyck och tänk mellan oss alla. Vi bakade en super tjusig tårta till Fransmannen som fyllde en massa år, vi stod en eftermiddag och kämpade med att få fram en riktigt fin svenskflaggad tårta, kronprinsessan Viktoria kan slänga sig i väggen med bröllopstårtor, ingenting slår denna. CaNellis åkte till Bolivia för att få uppleva något helt nytt och annat. Fem veckor på Alalay, med barn och massa smuts och en hejdundrans massa kärlek.

Innan jag åkte hem för jul 08 så flyttade jag och fröken M till Umeå, vilket också var så 2009 började för mig. Umeå med fröken M i en trea. Umeå betydde också nya människor och ny stad, där jag av någon anledning aldrig lyckades trivas ordentligt.

Min fina syster yster mellan kom på besök, lika grann som alltid. Vårt sophus brann upp en onsdagkväll, en lagom nykter jag och en lagom nykter Marach fick ringa brandkåren. Vilket i sin tur sen reulterade att jag vart hysterisk och fotograferade hela lägenheten.
Åkte till Oslo för att samla energi hos vännerna från den hårda kylan i Umeå. Sommaren 09 flyttade jag till Gotland igen och fröken M till Norge. Flytt gubbarna var glada att hjälpa till, detta är innan man kunde hitta dem på varsinn stol utspridda i lägenheten.
Praktiken spenderade jag på Hassela där jag bland annat fick lära mig om växter. En tid jag nog sent kommer att glömma med tanke på de människor jag fick lära känna, både ungdomar och vuxna.

2010 hade saker och ting redan hänt, livet hade fått sig en vändning under hösten och samtidigt hade jag varit på Hassela och var fullproppad av allt och ingenting. Jag flyttade tillbaka till Umeå för att då flytta ihop med den underbara duon Paj och Smelly och spendera några månader i rå kyla i betonghusen.
Där fick vi celebert besök av Shåkan och lill Pyret. Tönt Smelly, konverterings Paj och cool jag. Herr E var på besök och det tävlades i bowling och i kort, men Paj förlorade så det vart inte mycket av det efter ett tag. Vi var på nittiotals kalas.
Maraschan låg på sjukan hela första tiden och där var vi på besök var och varannan dag, vi pluggade också massor teorier och metoder. Jag är inte helt säker, men jag tror ingen vart klokare efter de månaderna.
Sen bar det av till Skellefteå när dagarna i Umeå var slut. Det snöade en massa i Skell och såhär såg det ut i någon månad. Marach och jag skrev c-uppsats i MASSOR. Dag ut och dag in, vår handledare trodde inte att uppsatsen någonsin skulle bli klar men hon fick minsann för den vart klar! Vi hann med en massa annat också däremellan! Vi grillade och och och vi.. Och vi har druckit en massa öl i vanlig student anda.

Jag har pluggat mig blind och träffat de finaste av människor på samma gång. Livet har om inget annat varit komplicerat mellan varven men denna tid skulle jag aldrig vilja byta bort. Inte för all värme i världen skulle jag byta bort det kalla men dock så vackra skellefteå och dessa tre och ett halvt år.

Kommentarer
Postat av: pajsan

en FANTASTISK treårskrönika!

2010-06-01 @ 01:03:11
Postat av: Karin

Vilken rolig uppdatering!

Flyttar du iväg nu igen eller?

2010-06-01 @ 09:41:23
URL: http://karint.blogg.se/
Postat av: Anonym

Japp på lördag försvinner jag härifrån.. :) Hur har du det med magen?

2010-06-01 @ 12:41:31
Postat av: jess

JA vilken härlig tillbakablick :D

2010-06-08 @ 22:57:34
URL: http://aggly.blogspot.com
Postat av: Karin

Oj såg först nu att du svarat här:)

Jo det är bra, men I ÖVERMORGON ska den ut! Hojja jag börjar bli rejält nervös!!

2010-06-13 @ 11:04:40
URL: http://karint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0