Im on your side

"You're my bulletproof cupid
You're my little stupid
You're my fluctuated
You're my inspector gadget
You're my new toy to play with
You're my toy boy to be with
You're my bulletproof cupid
Just a little too stupid"



I'll be your liquor
Bathing your soul



Hold your breath and count to ten
And fall apart and start again
Hold your breath and count to ten
Start again start again

I sagornas värld har de flesta slut ett lyckligt slut, där får prinsen sin prinsessa och alla häxor dör. I verkliga livet verkar det vara lite hipp som happ. Prinsen får sin prinsessa om han sköter sina kort rätt, och prinsessan får sin prins om hon verkligen är en riktig prinsessa som kan göra både prinsess saker och prins saker. Och försvinner en häxa så kommer en annan som ett brev på posten.
I sagornas värld finns det tomtar, troll och talandes träd, sjöar som kan se ens själ och blommor som bara grönskar om man är lycklig eller gråter ärliga tårar. I sagornas värld dör aldrig någon utan ett syfte med förklaring och ofta föds ett nytt liv. Det finns alltid en god och en ond, den onda vinner aldrig och den goda dansar aldrig en ond segerdans på motståndarens grav.
I verkligheten finns ingen tomte, trollen är gammla gubbar som alla är rädda för, träden talar inte, och ingen sjö ser din själ och blommorna blommar endast om någon ger dem vatten och hönsskit. Det finns både goda och onda människor och de onda vinner nästan alltid och dansar en ondskefull dans på de godas grav.
Men om sagorna vore lite mer realistiska skulle vi då våga läsa dem?
För en saga är en saga och en verklighet är något man vill fly ifrån ibland.


skulle jag göra en observation om vad som händer i korridorerna mitt emot mig skulle jag endast skriva, nu lagar de mat i kök nummer 1, och nu i kök nummer 2. Mer än så händer inte i korridorerna mitt emot mig. Med andra ord vore det helt och totalt onödigt att göra en observation. Men den där lilla saken som kallas hopp kryper in och jag tänker för mig själv, att kanske skulle någon också passa på att tappa ett glas eller se på tv någon gång.
Student livet bjuder på många festligheter som ni hör.

Nä jag är inte bitter, men nu är jag less på människor som inte uppför sig, som inte kan bete sig.
Det blir att sätta ner foten!
Korkade människor finns det gott om.
Forgive but not forget

Kommentarer
Postat av: hannis

cajs vem är det som inte betett sig! är det jag nu igen?

2010-03-10 @ 09:33:53
Postat av: Anonym

Nämen Hanne hur kan du tro något sådant?

Absolut inte, helt andra människor!

2010-03-10 @ 11:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0