Highway man

Nu sitter jag här i mörkret, jag fick en släng av dårskap och fick för mig att kontakten skulle börja
brinna. Det lät märkligt och jag tyckte det facklade i en lampa, men vid närmare eftertanke var det nog
denna dator som lät och ett stearinljus som blinkade fint. Men det är ganska mysigt här i mörkret.

Jag har på 10 dagar lyckats ta examen, flyttat till stockholm och fyllt 25. Kan tycka att det är en ganska
bra prestation från min sida. Känner mig nöjd över dessa tre sakerna.
Vi firade lite i helgen, lite presenter, lite quizz och en hejdundras massa musik, så pass länge in på morgonen
att jag började känna mig som gammal då jag ansåg att vid halv sju skulle man minsann ligga i en säng och
sova, det förekom även hot från min sida angående detta. Men sicken kväll det var, massor med fina människor
som kom, väldigt mycket dans och en massa kärlek. Kände mig som en mycket lycklig människa när jag dundrade ner i sängen på morgonen. Var lika glad morgonen efter, knepet kallas vatten!

Idag är jag på ön, det är så en födelsedag ska firas, Hemma i Slite på Gotland vid havet. Min hemlängtan är alltså nu helt botad. God mat, vin och kaffe med tårta, livet från den goda sidan. Det är intressant hur saker och ting är desamma trots att man varit borta så länge. Dock upptäckte jag att de har tagit ner en skylt minsann, saker som alltid funnits där märks på två sekunder när de är borta.
Jag har upptäckt att jag har en reportear när jag kommer hem, jag börjar alltid med att slänga det jag inte orkar bära in i mitt rum på golvet bredvid torkskåpet i farstun, det brukar få ligga där tills min far blir irriterad. Sedan
går jag den obligatoriska husesynen och ropar på katterna, varje rum undersöks och inspekteras. Om katterna
dyker upp spenderar jag en halvtimma med dem tills de är less. Sedan går jag ner i köket och kollar kylskåpet, tittar in i brödskåpet och drar fram en macka och äter den. Sen byter jag om till de myskläder som finns här i mitt rum. Alltid samma visa och alltid så ser mitt rum ut som att det har exploderat.

I dagarna ska jag träffa min gamla farmor och bjuda henne på tårta, träffa Herr T och Penny och lilla M och L med än mindre M. Så kommer bli en underbar vecka med bara mys för hela slanten. Självklart ska jag köra Sally under hela denna vistelse.
Tankarna vandrar så lätt i väg och landar på samma ställe varje gång. Väntar på något gott eller på något illa,
vart allt och inget möts är så oklart. Jag vet bara en sak.
Standing in the rain, dealing with the pain, Busting my thoughts fly back to thee


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0