Lock and load

En ny del av mitt liv har nu börjat, den kallas tillbaka till skolan.
Det är underligt hur fort hjärnan förtränger hur jobbiga situationer.
Jag tycker ju egentligen inte om att gå i skolan, det är sanningen, den är
bitter och hård men sann. Min sanning och jag äger min berättelse.
(man lär sig ju saker i alla fall) Jag tycker om att lära mig, mitt psyke vill
lära sig, men jag vill inte sitta i en skolbänk i vilket fall som, eller ja kanske,
men inte läsa en massa böcker jag inte känner för. Och inte heller vill
jag hålla på med att bygga upp verksamheter med hjälp av en massa teorier.
Jag vill nog bara lära mig, jag vill kunna allt om diagnoser (människor får säga
vad de vill, men använd dem rätt och de är bra) jag vill veta allt om missbruk,
pedagogiska vägar och allt. Men inte läsa böcker jag inte förstår.

Bor i vilket fall som tillsammans med små stjärnor på himmlen av mörker.
HannepannePaj och Nelli the smellie kitten. Jag stormtrivs i lägenheten och med
mina lekkamrater. köket är samlingspunkten och det är ett fint kök, med lite påhitt
från Hanne så har allt fallit på plats där ute. Fast skåpluckorna är babyblå. Kanske
en av de mest avskydda färgerna i min värld. Blå i all ära, men en matt babyblå är
inte en favorit. Mitt rum är då grönt, en fin romantisk grön skulle jag nog säga
att den var. Tillsammans med lite tyg som jag häng på väggen så är det relativt mysigt.
Bättre kommer det att bli när jag är klar med stället.

Jag vet inte men livet är speciellt, och jag mår bra mitt i det. Har haft mina perioder
och nu är en som är kanon bra.. jag mår bra helt enkelt och den känslan ska
jag hålla mig kvar vid ett bra tag till.

Förresten har jag hamnat i en hobby, jag ska helt ta upp detta med CS och nej jag kan inte
stava till det fullständiga namnet så ni får nöja er med en förkortning.
I vilket fall som kul.

Nu dags att avvika.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var på tiden att du skrev någonting..

Sis

2010-01-23 @ 13:16:02
Postat av: paj

lock and load!!! medan du är ute och roar dig så tränar jag på vår hobby cajsa. nån måste hålla spelet levande!!

2010-01-23 @ 23:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0