Vackra människors sång

Jag vill ju blogga om helgen då jag hade STOR främmande på kalkstens hawaii, men vad är det för mening med det när pajsan sitter inne med ALLA bilderna? Hon påstår själv att jag har smittat henne trots hennes ord om att jag bara hittade på min förkylning. Tji fick hon skulle jag kunna säga, men det gör jag inte.
Jag kan i vilket fall säga att helgen var helt Fantastisk! Jag kommer på mig själv varva ner när jag kommer hem, energin strömmar till och glädjen och lugnet faller på plats. Det blir inte fel när jag är hemma, för om en sak struntar sig så kan jag bara koppla av hemma på altanen eller bege mig mot stranden. Jag har inte funnit lugnet här uppe än tyvärr, men jag tror det kommer hoppas jag.
Men för att kortfattat berätta helgen så ska jag punkta upp den naturligtvis.
  • Dag ett som blir torsdag så anlände jag i Visby hamn och begav mig med raska steg mot almedalen, cirka en timmer senare kom Tom som körde ut oss till Hassela. En mycket trevlig bilresa och ett intressant samtal och sedan en kort paus i Stenkumla. Kvällen avslutades hemma med föräldrar och syster yster liten med god mat och en snaps.
  • Fredagen anlände och jag och Flis var och badade och spelade Othello. När klockan närmade sig fem begav jag mig med mor och far in till stora staden och mötte upp Bambi och Tom. En öl på bageriet, ett beslut om att se Loke o sankta Karins ruin och en hetts jakt på Falafel (förövrigt brukar det gå smärtfritt men denna gång vart det lite annat), sen Loke och en tur till Joda. I hamnen satt mina vänner och väntade och väntade på en försvunnen och onåbar jag och vi satt ett tag och pratade och begav oss sedan hem i Toms vita faran.
  • Upp med tuppen på lördagen och iväg och handla mat inför en liten båttur till Enholmen. Vi plockade upp Mr.O och åkte ut mot ön. Där stannade vi LÄNGE i solen som gassade och brände oss alla, jag fick märken efter mina solglasögon, det var sådär snyggt måste jag säga. Vi badade och åt en jäkla massa kakor. På kvällen vart det middag i Storstan och sedan ett kvickt besök hos Bambi.
  • Söndags morgonen gick undan och vips så var vi i Visby på Kneippbyn (Pippis vattenland om inget annat) där badade vi en massa. Jag kan utan att avslöja detaljer informera om att Pajsan fick oväntat besök av något som inte ska vistas i vatten, Jon fick ont där ingen man ska behöva få ont och jag skadade foten då jag i min feghet valde den farliga skruven, medan E helt klarade sig utan några värre incidenter eller skador. Efter det vart damerna bjudna på minigolf bland pirater och bläckfiskar. Det var mycket roligt men det gick inget vidare för mig alls. Sen hem och sen in igen och till Visbys stora glassbar, där Pajsan gick all in med fyra skopor glass. Sen åkte jag hem och såg film med Flis.
Jag var trött igår och jag är trött idag och i morgon kommer jag vara tröttare för jag är en aningens förkyld men jag kämpar på som en tapper höna och åker till jobbet ändå.
"Om du pendlar mellan kemiskt hög och helt naturligt låg
och aldrig känt dig gråare än nu.
Och om du blundar framför spegeln så var snäll och kom ihåg;
Att vi är inte vackrare än du."
Jag är berikad med människor som aldrig slutar fascinera mig eller slutar få mig att le. Människor som får mig att börja tänka i andra banor, som låter mina funderingar sväva fritt istället för att kväva dem. Jag är berikad med människor som har kärlek i kroppen och hjärtan av mjukaste snö. Människor som låter tårar rinna men aldrig slutar le. Få människor är som dem och jag hoppas att de förstår hur de gör mitt liv rikare och fyllt av glädje.
"För precis som med det mesta så är skönhet relativ
det handlar mest om ljus och perspektiv. 
Och även om det inte kan förändra nånting nu 
är ingen av oss vackrare än du"

Kommentarer
Postat av: hanne

sicket underbart mysigt blogginlägg :) jag blev glad bara av att läsa det! och det gick ju okej ändå, trots bildbrist... snart cajse så ska du få bilder!!!!

2010-08-18 @ 09:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0