Home is were your heart is

Jag tänker inte hymmla, jag har hemlängtan. Som ett barn som väntar på jultomten
så väntar jag på att få åka hem just nu. Egentligen brukar jag inte ha så mycket hemlängtan
mer än vid jul och nära sommaren, men just nu är den väldigt påtaglig.
Jag tror det kan bero på simpla saker som att till exempel andra får åka hem, de som har
närmare hem, de som har anledningar till att åka hem, mer än att hälsa på, de som har
pengar till en tur och retur resa. Ibland misstycker jag starkt om att bo långt ifrån familjen.
Men jag håller andan och hoppas det blir en sommar hemma i år, innan man ska bli helt och
hållet fullt vuxen.
I vilket fall som har jag just kvällsfikat och känner tröttheten ramla över mig, varit trött precis
hela eftermiddagen och kvällen, vilket jag vet är en konsekvens av mitt stressande och mitt
dåliga humör som alltid dyker upp när det blåser. Jag avskyr blåst, jag är från en ö men jag
hatar när det blåser. Det är obegripligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0