Orkar inte rubrik.

Dags att studera, eller?
Vart sjuttsingen flög all motivation, jag vet ju att jag måste klara denna tenta men ändå så förmår jag mig inte att plugga i mer än 15 min i sträck.
Ibland önskar jag man kunde byta ut hjärnan och få en som fungerar lite bättre under dessa tider. Jag kan ta tillbaka min hjärna när jag skall jobba, då är man mer som en robot, ny information kommer in och den stannar. Men med all teori är det såååå mycket sämre. Konstigt egentligen, jag minns fortfarande ett samtal jag hörde i förbifarten på båten för flera år sedan. Men jag kan inte förmå mig att minnas vad variablar och hermaneutik är. Minnet är selektivt.

Stockholm nästa vecka. Skall äntligen få träffa Tuna och få sitta och prata minnen och skratta åt allt som en gång var. Skall träffa Milano också och fira broder som skall ta studenten. Allt som man behöver innan man kommer till ön för att börja arbeta. Skall bara finna en bra studentpresent, min fantasi är noll när det kommer till det.. tips?

Nja kanske är det dags att ta sig samman och göra det man skall. Typ käka mat för jag lär behöva energin..

Kommentarer
Postat av: paj

du är INTE ensam med dålig studiemotivation. är jag korkad eller lat?

2008-05-28 @ 17:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0