Just let it fly---

Hej.
Nytt..
...Lånar en lgh i Slite. det har visat sig att denna lgh ägare är skitigare än många andra jag någonsin träffat och dammråttorna och alla katthåren har inte varit mysigt sällskap. Men jag har en förträfflig Haj som lyckats städa och fixa, hon sanerar varje rum så nu börjar det bli helt beboligt. när vi lånade lghn så misstänkte nog inte personen som äger denna att vi skulle märka allt JÄVLA damm, men jag tror det fanns med i planeringen att vi skulle sanera skiten dock. Nåväl, sur får man vara när det regnar och idag skiner solen och jag försöker le åt eländet.
...Totalt helt jävla pank IGEN. Jo jag hade för mig att jag diskuterade med mig själv sist detta hände att det aldrig skulle hända igen. Men jag misstog mig vist, jag är inte den som lär av egna misstag. det värsta av allt är att jag inte ens kan tycka synd om mig själv, än mindre få någon annan att göra det för jag har satt mig i Skiten helt på egen maskin. Facinerande hur dum man kan vara. Nåväl, bara att vänta på löning som kommer i slutet av månaden naturligtvis och hoppas att jag överlever tills dess.
...Sommaren har kommit verkar det som, den kom idag med sol och värme. Jag var nog den lyckligaste på jobbet som hoppade hemmåt 12.30 för att sola. Ut på den lilla skitiga balkongen för att lapa sol tillsammans med min nyafunna bästis "människa utan hund" av Håkan Nesser. Lagade lite mat till Hajen som började sin dag klockan 15 och sedan ner till stranden. Jag klarade stranden ca en timma. Det där med att vara ensam på stranden verkar vara helt världelöst och sällskap förutom boken hade uppskattats, men alla jobbar eller bor i den stora staden.
...Jobbet går fortfarande bra. Jag har börjat upptäcka nya karaktärsdrag hos både arbetskamrater så väl som de äldre. Det är trevligt och roligt och jag vissa av dem har glömt mig från förra sommaren så jag får en ny chans och har vunnit. (ibland skär man sig med människor utan anledning och i sommar har jag fått börja om från början hos vissa av dem och det betyder att jag nu vet hur jag skall tackla det hela, mkt glödje)
...Farmor är sjuk ännu, pigg på förmiddagarna och sjuk på eftermiddagarna. Men hon lever och verkar ändå må ganska bra. Kanske beror det på solen och att bröderna börjar anlända och ge lite ny energi, vad vet vi?
...Totalt loka beroende, kanske beror mitt enorma hål i plånboken på detta? Nej inte direkt, men backen med loka börjar sakta bli tom. Inte mkt glädje över det. Hittat nya favorit chips också sourcreem and pepper. Japp det verkar som att det händer mycket spännande denna sommar.
...Om ärligheten skall fram så har jag tappat all koll på det mesta, jag lever nu bara en dag i taget och det verkar inte direkt fungera. Att höra av sig verkar vara ett projekt i sig, att ta sig någonstans verkar helt hopplöst i tanken och värre i praktiken. Men jag kommer igen, solen skiner och bara det gör att jag har lust att sitta här (logiken i det vet jag inte dock)

Nåväl dags för att kirra något med spenat vad nu det kan tänkas bli.. Hmm.. (spenat som jag plockat själv, väldigt stolt över detta, min mor vakade över det hela så att det inte blev fel. Helt vuxen är man inte än alltså) Men först lite bok.


Jag och mina två små kottar på midsommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0