Well I'm on a champagne high

Nej vi köpte inte tomater på coop, varför står det så på kvittot? Stor förvirring för två små. Världen är så snurrig ibland när man är liten.

Jaha vad händer här då??
Mor och Far och Flisan har varit och hälsat på mig i fem dagar. Ny energi har fyllts på. Livet känns lättare när man har familjen med ibland, man kan få koppla bort att man är något annat än en dotter. Man får visa upp det liv man lever men ändå utgår man helt för att man är en dotter och att det är den rollen som man skall ha/vara/spela (den del av en själv som man är när man är hemma och med familjen helt enkelt) Så nu har jag varit dotter, käkat mat, skämtat med mor, tagit hand om Flisan och bara mysit av deras sällskap. De är bra min familj, jag förstår det allt mer ju äldre jag blir.. låter patetiskt, larvigt och konstigt. Men det är så det är bara. När man var yngre så förstod man inte på samma sätt som nu, eller när man flyttade hemifrån kanske man skall säga..?


Annars flyter dagarna som de skall tror jag.
Bolivia resan är nu ett STORT faktum. Vi åker 31 mars och kommer hem den 12 maj. Länge och väl skall vi vistas. bara spanskan som skall fungra nu med. det kommer dock gå åt fanders.
Tips från coachen fick vi idag också. Vi skall åka med en buss upp i bergen till en regnskog/djungel (minns inte hela storyn) grejen är att vägarna är såååå dåliga att det finns risk för döden. Men med en minibuss var man säkrare och dessutom så var det bara ca 62 bussar som körde av vägen om året.. Känns mycket lugnare nu.

(Ord som värmde i kylan.)

Det känns som om tiden börjar bli sängdags.. helt sanslöst vad trött jag är. Orkar inte ens gå ut för att se slutet på filmen. tragiskt.
I morgon skall vi kasta ut vår enkät.. det känns som om hela detta upplägget är galet. Skolorna kommer bli galna det kommer att komma massvis med uni elever till dem och tvinga deras elever att svara på vår enkät. Jajjemän.. Kanon upplägg detta. Orkar inte mer skola.. jag vill krypa upp i en soffa och bara se på film en hel dag.. Bara få vara ett tag och njuta av att det inte finns något man måste göra.

Fått för mig att jag skall vara rolig i denna blogg. Tror inte att de gick så överdrivet bra, men man kan inte få allt. Det är dessutom veckans uttryck. Något som blir allt tydligare ju mer klockan tickar och tiden vandrar. Appropå klockor som tickar, min klocka tickar massvis och den tjuter på morgonen som en tok, och ändå har jag inte hört den denna morgon. syster stängde av alla klockorna innan jag ens reagerat på dess existens. Hur olika man ändå kan vara trotts att man är syskon.


(Hur kan det då ändå komma sig att det är så svårt att förstå att det finns de som uppskattar ens sällskap?)



"All you want is a place to lay your head
You go to sleep dreaming how you would
Be a different kind if you thought you could
But you come awake the way you are instead"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0