Och nyponbuskar, nyponbuskar, hela vägen nyponbuskar

Ibland blir man irriterad på sig själv. Sitter och skriver en massa och kommer till slut på att det bara är dravel.
Så jag fick radera allt för att nu börja om från början. Kanon.


Men jag vill dravla lite innan jag kommer till det jag tänkte skriva om.
Altså i morgon är det semledagen, denna dagen är min favorit. För två år sedan var jag på camillas cafe på mallis för att trycka i mig en semla tillsammans med min apvän. Tanken var en semla innan spanskan (som förövrigt inte var den dagen så jag fick gå därifrån) . Men hon missförstod oss och vi fick två semlor och två bullar, så till detta drack vi en kopp kaffe(jag) och en shandy(apan). I alla fall så gillar inte jag bulle och apan inte semlor. Men detta fattade vi först efter, så jag pinade en bulle ohc han en semla. Detta är mitt lyckligaste semle minne. För allt detta gjorde apan typ endast för att glädja mig, inte för att han hade något annat för sig den dagen men ändå. Det var också kul att semlan inte var speciellt god men det fick gå. Och att fikan gick på hela 110 kronor. Inte uppskattat. Men mys var det.

I alla fall har jag då kommit fram till att semlor och kaffe är små grejer som har getts till oss människor för vårt behag. Medan Ägg som jag gillar kommer från hönorna, det är deras små underverk som vi snor för att vi skall äta gott. Jag skulle vilja ha en höna, men jag är rädd för dem, de låter så mkt och kan inte flyga. Vilket då är bra med tanke på att det blir svårt att lokalisera äggen annars.

Dravel och svammel. En nattmössa och jag skulle vara ursäktad men en sådan är inte i närheten så galen får väl vara den rätta bennämningen kanske.

har klippt mig idag. Detta är då det enormt viktiga som jag ville dela med världen. Jag blev jätte nöjd. Kan kanske äntligen lägga snoddarna åt sidan och låta mitt hår få visas? Eller?
Pyret var med som stöd och som  en som skulle klippa av sig allt hår. Jag tycker om att stöd med mig, för när man väntar på att frissan skall kalla en till sin stol känns det som att domedagen är nära.
Man vill bli fin och inte ful. Men detta är inte alla frisörer som fattar. Men idag blev det bra. Pyret ser också exellent ut. Mycket vacker blev hon.

Måste också påpeka att jag är glad att bo just här. Människorna är fina och jag blir alltid lika glad över att se dem. Gröna köket är en bra plats att finna sig i. En mycket bra plats att må bra på.

Sen är det en annan sak jag måste förtydliga. Jag gör sällan saker ja inte vill göra. Det faller mig inte in att göra saker bara för att andra tycker så, jag har en egen vilja och kan säga nej. Jag gör heller inte saker för att få uppskattning och jag har sällan andra bakomliggande tankar för vad jag gör. Det faller sig faktiskt bara så att jag helt på egen hand tycker om att baka, laga mat och prata med människor. Jag tycker också om att de blir glada när jag gör det. Det finner inte jag så speciellt konstigt. Jag har mina egna små ideer om hur jag vill vara och hur jag faktiskt är. Frågan är alltså varför det alltid skall tolkas in så mycket i allt man gör?


God natt folket.

"Det är varning för ras
Gå så försiktigt du kan
Inga tanklösa, menlösa ord
Ingen felaktig fras
Varning för ras"


Kommentarer
Postat av: Sir Yes

det var bra det där sista. Det tolkas in jävligt mycket i saker o ting man gör, och noterar man det inte tycker vissa att man är dum i huvet eller att man inte hänger med. Mitt råd/måtto är att skita i om det rasar, skit i om det finns de som skäms eller för den delen väljer att tolka in div "underliggande betydelser". Vi har viktigare saker för oss. Som vin, vänner och vackra pojkar ;)

2008-02-05 @ 04:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0