"Jag tar bara hand om de som födda lite mer bakllänges än jag!"

Gotland är bra, vännerna bättre men familjen den är bäst!

En diskussion mellan min mor och min syster om någon gemensam bekant.
"Men han är ju efterbliven!"
"Nej inte är hand efterbliven, bara lite utväcklingsstörd.. (?)"

Jag har en familj som verkligen vet hur man ska välja orden för att det ska låta fint och förståligt.


 Min mor skulle "bara" fixa granen lite, det resulterade till att granen nästan välter, spiran ramlar i golvet och blir till splitter, min far försöker fixa och vi andra skrattar så vi håller på att ramla i hop, han valde det lätta sättet att fixa allt på. Han band fast granen i en blomkruka! Men detta, det pratar vi inte om.

Mina kära vänner och jag bestämde oss glatt för att jajjamensan nog ska vi in och festa och lyssna på andreas kleerup på juldagen. Traditionen sitter hårt och alla går in för det med hull och håg. Vi anlände till fröken L på gråbo och började vårat drickande där, alla var lagom i gasen runt nio då vi började den STORA proceduren med jackor, skor och väskor.. (det gäller att börja i tid, för man ska ha mobiler, cigg, snus, en extra dricka, rätt läppstift, kanske var det något annat man skulle ha också, det hela tar en JÄVLA tid iaf) i väg kom vi och in på V strand rullade vi... Där stannade  vi lagom länge, vissa längre andra kortare, vissa var så pass i rullande att de inte minns så mkt och en del fick blandade känslor av kärlek och avsky.. Dagen efter bad jag till herr porslin inne på Fröken L´s toalett och förbannade alla jävla ölbryggerier runt om i världen som påverkat min livsstandard..
SÅ kan det också gå.. (jag sänder alltså här ut VIKTIGA råd till alla där ute.. SNÄLLA dricka inte för mycket som vissa av oss råkade göra, det lönar sig verkligen inte.)

Men nu är livet nästan återställt.. Vi var ju hos Tomten i skogen i går och lekte fiskar som skall rökas.. (detta där blev fel men orkar inte sudda) Vi hade en mindre incident med braskaminen och ett stearinljus.. Det resulterade till en annan incident med en brandvarnare och andra problem med synen. Frågan är vad i allsindar vi höll på med, eller vart våra hjärnor befann sig.. ?
Det visades prov på maskulinitet som endast en klarade av helt ut, och så var det vist någon diskussion där om någon bakdel.. (?). Kul hade vi iaf och gott åt vi och skönt sov vi.. Alltid lika trevligt med dessa traditioner.. Alla är lika inställda på vad som komma skall och ger allt för att allt ska vara lika bra som alltid annars.. Synd bara att statsborna inte njuter lika mkt av doften av ko.. ;)
Vi lyckades se ett avsnitt av SPUNG också.. detta är en av de mest fantastiska serier som existerat, de är brutalt ärliga, säger precis sådana saker vi andra också gör och ja den är helt klart sevärd.. Och ja den är svensk men den är kanon!!!


NU sitter jag här hemma iaf och varvar pussel med att vara trevlig, till att vara barnvakt med att sitta och glo här i väntan på att jag ska KÖRA hem mina föräldrars vänner i denna glas hala natt..
Tomten från skogen visar upp vad han kan.
 Jag och Tunis
 Mr. O och jag
Andres!

Kommentarer
Postat av: pajsan

h men så trevligt du verkar ha haft det :):) det var skoj å få sej en liten uppdatering! puss!

2009-01-01 @ 14:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0