Blomkruka

Det är ändå ganska lustigt när allt kommer omkring att vi säger tusentals små ord varje dag men vi lägger sällna någon tanke i vad orden betyder, hur de låter och hur de faller sig i munnen.
Jag tycker om ord med K i sig. exempel på dessa ord är:
Blomkruka  (mitt favorit ord)
Keramik.
Kausalitet.
klotter.
Kalaspuff.
Konduktör.
Krukmakare.
Kakelsten.
Rauk.
Ni förstår kanske grejen. Ord med K i är vackert. Det faller bra i munnen och man blir lite glad av att säga dem. Dock avskyr jag ordet Kött. Detta beror inte på att jag inte äter kött, utan för hur det faller i munnen. Det låter bedrövligt. Du består av kött och blod, avtändande må jag säga. Mycket vidrigt ord. Har inte hittat ett liknande hat ord som kött.

Har knäckebrödssmlor över hela mig, av någon anledning så kan jag inte äta detta bröd och behålla hedern samtidigt. Hela jag påminner om någonslags småtaggad kaktus, jag sticks!
God natt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0