Mother Natur and Develina.

Vilken underbar kväll det blev.
Pratade med Mother Nature för första gången på över ett år. Sist var när hon dillade om att komma till sverige och hälsa på typ samma dag. Men så blev inte fallet.
Jag hade tur att hon hade en förskylning ( som hon tog ormgift mot, hon är lite galen dock, när hon försökte förklara grejen för mig så blev allt bara ännu mer snurrigt) annars hade vi nog inte hunnit prata. Hon jobbar och hjälper hela tiden.
Hon fyllde mitt hjärta med enormt mkt kärlek för att låta sådär äckligt patetisk och jobbig. Hon är bra MN, väldigt bra. Hon är en klick människa, och man behöver ingen stor dos av henne för att förstå att allt är som det bara är. Hon är lika giftig som rolig. Hon kan skratta och säga på fullaste allvar att världen är skit men att vi alltid ska kämpa för att få den vacker. (jo jag har en egen liten kärleksförklaring till henne just nu)
Förstår inte varför jag har dragit mig så mkt för att ringa bara. Dock kommer det bli en saftig räkning då jag ringt från svensk mobil till tysk mobil i 40 min. Men det var det värt.
Som alltid dillade vi om att ses snart, detta kommer troligen inte att ske på länge mne ändå, det är bra att planera ibland. Funderar på att kidnappa henne till mallis och bara vara i en vecka eller två. Men då måste värmen komma tllbaka dit först ordentligt.

Är så less på min förskylning nu så det är inte klokt. Jag blir helt galen. Hostar hela tiden, har dock skaffat hostmedicin mot slemmet så det ska jag bli av med iaf. Men ändå, det börjar bli ganska jobbigt att sitta och hosta och snörvla hela tiden och alltid ha med sig ett apotek med ibumetin, nässpray och en massa annat smått och gott för att hålla mig flytande.
Att ta en paus just nu är inte att tänka på en gång, så mkt man ska lära sig och så mkt man ska förstå. Men vad göra? det är otroligt intressant allting, men man börjar förstå att allt inte är som det står i lagen iaf. och att lagen är sjukt knepig i vissa lägen.
Men kul är det och det håller en i gång iaf.
Försöker vila på kvällarna och ta det lungt, går en kort prommis och sen bara jag sitter och glor. Utan den vilan kommer jag nog aldrig att bli frisk. Det är min sanna tro.

Nog dillat, skönhetssömnen får man inte missa (gudarna ska veta att jag behöver den just nu då jag ser ut som det vrak jag är)

Godnatt sorkar och töisar.

Kommentarer
Postat av: söndagspaj

men cajsa. uppdatera! jag blir ju orolig här.

2007-11-25 @ 12:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0