I had to break the window!

Snaska eller traska, plåtluder och hockeyhora. Se vad man kan lära sig för nåe när man bor i korridor.
Det är illa detta, mitt vokabulär är illa nu.

Så vad har hänt?

Jag har helt tappat kontrollen över mitt humör.
Jag har lyckads blivit lullig (kanske tillochmed lite mer än så) på ca tre glas vin (dock stoppat där)
Städat rummet.
Blivit full i skratt pga en lärares förbannade dialket.
Trott att jag är totalt galen som inte fattar ett skit av min rättskunskap.
Förstått rättskunskapen.
Skrattat.
Bakat kärleksmums som tydligen kan heta snoddas kaka.
Varit i tankar.
Gått med alledels för hala skor på alldeles för halt underlag.
Lyckats att inte halka.
Blivit förskyld igen.
Skrutit om mina underbara mackor.
Lekt med dialekterna.
Busat.
Kännt mig ur form och helt sanslöst miserabel.
Skapat mig egna förbannade problem IGEN.
Köpt pennor.
Hittat kryphål i livet.
Förstått att jag har sjukt mkt bevismatrial.
Bommat film.
Sett sista avsnittet av heroes i sesong ett.
Tappat minnet (?)
Förståt ett och annat om vänner.
Klurat ut att mitt primära kärleksspråk är kvalitativ tid.
Också då kommit på att det inte handlade om kärleksfulla handlingar.
Dillat om kärleksspråket i evigheter.
Tappat hungern.
Fått tillbaka aptiten igen.
Jag har alltså hunnit en hel massa skit.



 
Egentligen så MÅSTE jag studera varje jäkla sekund av min underbara vardag. Allt snurrar på som alltid med en massa nya funderingar och nya kunskaper om allt.

Helt förälskad i fiona Apple. Hon är kanoners.

Vad sjuttsingen ska man köpa till alla i julklapp?
AHHHHHH...PANIKEN.

Vad händer förutom allt detta då?
Inte ett skit :)

Dörren är öppen men elstängslet är uppe.


Det står sig klart för mig att vissa människor alltid ska ha så andra rättar sig efter dem. Det står mig förbannat klart att livet inte kretsar runt dessa människor trots deras egna tro om detta. Det står mig också klart att vissa människor blir "gulliga" för att de är så korkade. Hur kan detta komma sig? Korkade människor ska väl inte vara så jätte söta och roliga? Eller skrattar man bara åt dem?

Jisses. Jag tänker för mkt!

Nåväl.
Förutom all skit jag skriver så är jag nöjd med min tillvaro.
Jag trivs som fisken här, lite hemlängtan dock av dess olika anledningar.
Skellefteå är vackert nu, det är vitt och det är kallt. (kallt är hemskt men ändå, men ändå)
Att halka omkring är en utmaning på vardagen.
Skolan är sjukt svår men trivsam, ny grupp nya möjligheter. Skolan har sina upp och ner gångar, nu handlar det egnetligne bara om att hålla sig på en jämn nivå.
Livet är bra, livet är värdefullt. Livet är livet och det ska levas här och nu, inte sen och då :)

Natti!


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!
Vad sägs om en kopp te hemma hos dig imorron klockan 20:05?=)
Första dagen den här veckan slutar jag itne mitt i natten.. Skickar ett sms försäkerhetsskullifallduintekollarbloggenimorron=)

2007-11-14 @ 21:38:17
URL: http://karint.blogg.se
Postat av: Karin

Fast orken tog slut vi får ta det en annan kväll=)

2007-11-15 @ 22:20:16
URL: http://karint.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0