Kaffe, inte bra om man ska sova.


Jaha ja då var det natt IGEN..
Var hemma hos Birdie på den sedvanliga tjejkvällen. En strålande ide tycker vi men det stormar in människor (i det kök/allrum vi sitter i) och funderar på om i inte har något liv. Vilket vi då inte verkar ha då det alltid är samma sak varje tisdag. Denna tisdagen var min matdag. Innebärande att jag släpar med en kasse med mat från mitt eget hem och lagar det jag själv är mina specialiteter. Dessutom får Birdie veta hur det är att slava under en annan människa då jag är otroligt duktig på att sätta henne i arbete och sedan ta åt mig all ära om maten blivit god.
Dock var det en herre så kokade kaffe till mig, ett kaffe som var starkt. det har visat sig nu då jag sitter här och som vanligt inte alls har en tanke på att gå i säng trotts att jag är sådär halvtrött i min kropp.

Jag och Birdie letade vårtecken idag. Eller hon letade och jag gnällde. Skrattade när hon brännde sig på nässlorna och skakade på skallen när hon började äta blommor. Jag är en underbar kamrat. Hon hittade dock några tecken trotts att solen verkar ha gömt sig från denna sidan av sverige.
Dagar av regn förpestar oss fortfarande.

Mitt nya kontrakt är påskrivet och den 1 juni är jag en villare jag med. Ska bli kul att äntligen få lov att bo där. Men jag kommer att sakna att bo tillsammans med Kiruna också. Man vänjer sig ju vid människor. 

I morgon ska jag på staden IGEN.. ska se om jag finner det jag söker till min systers studentpresent. Ska sätta yngsta systern i arbete också då jag kommit på en underbar ide men som krävs hem arbete något som jag inte kan bistå med här. 

SKa till Giraffen i morgon också, han ska fängsla mig och se till att jag gör det jag ska då min diciplin verkar ha åkt på semester om jag nu ens föddes med en. 

Godnatt och må regnet falla över er alla.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0