Just like heaven.. (?)


Min dator är frisk.. nio timmar spenderade jag igår hemma hos Giraffen för att bota min dator mot virus och annat ont. Känns skönt att den äntligen är helt som den ska. Giraffen har även ordnat att jag nu har all tillgång till musik som jag önskar. Men min Ipod är inte välkommen in i systemet, måste höra med giraffen vad jag ska göra.
Min räddande ängel som jag nu är skyldig en hejdundrans massa middagar.
Har dessutom lovat mig själv att se till att han alltid har mat i sin frys och mage.
Till skillnad från mig så äter han aldrig!
Ska kirra honom en matdagbok.. jag ska nog få ordning på hans matvanor..

Regnet öser ner. Jag och Birdie skulle på vårat första RK möte.. Det var en obehaglig chock att komma ut i detta ösregn. Men RK mötet var inte lika obehagligt. Kaffe och bullar.. japp de e skellefteå de.
Kosmos Kompis kommer nog bli bra när det väl kommer igång. Ska bli kul att se vad man kan och inte kan också, testa sig själv.

Våran lärare tänker jag inte längre tänka posetiva tankar om. Då han inte bara är irriterande seg så flyr han i väg i sin egen värld, undviker att undervisa. Han tycker och tänker endast. Och han är bra skum ändå.. han påstår mer än vad han vet. Man kan tycka att det borde vara tvärtom i hans situation som lärare.
Men en hel del intressanta filmer har han fått oss att se. Diskussionerna blir många och vi tycker verkligen olika i gruppen.
Föds en människa ond? Vad är det viktigaste i livet och vad betyder orden kärlek och respekt? Frågor som jag har kommit fram till att jag inte har pratat om förut med andra direkt. Jag har egentligen ingen aning om vad andra människor omkring mig tycker och anser i dessa frågor och en hel del andra. Konstigt egentligen.
Vi är olika, men det går bra för oss ändå.. Vi har nämligen börjat med hand uppräckning, Piga som är ordförande pekar och vi pratar. Detta verkar vara för små knattar men jag tror att för oss är detta den perfekta lösningen då vi ALLA är hopplösa pratare mer eller mindre.

Nåväl, ännu en kväll i största tystnad. Måste tvätta min vita väska som blivit totalt svart eftersom jag har av olika anledningar släpat den i golvet. Inte lika smart som allt annat lattjo jag gör.

Mycket som snurrar i huvudet ikväll. Många frågor som gärna vill ha svar. Så jag ska försöka att tillsammans med mina nyfunna idoler (the cure) hitta några svar och stilla min skalles begär efter svar.
Ja många frågor.. frågor jag hade önskat skulle vara lösta vid det här laget, frågor som jag egentligen inte ens ska behöva ägna en tanke åt. men så är det iallafall..

Adios Amigos!
I saknad till det som en gång var, men som i minnet lever bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0