Friday night and no one at sight?

Jaha då var det fredag.
Dagarna som vandrat har varit om så lite småtråkiga på dagarna men mer händelserika på kvällarna.
Giraffen har sett till att jag har börjat plugga ordentligt.
Vilket också har resulterat i att jag numera är bästa kompis med min musik och min dator. Många små raster blir det, man skriver en mening sen måste man ha en rast. Jag är sjukligt trött på den svenska filantropin och de frågor som är mer luddiga än klara att besvara. Men vad gör man inte för att nå sitt mål i livet, eller ett av dem iaf.

Birdie är borta över helgen så jag ska försöka att roa mig utan henne.
Ska åka med Giraffen och hans flickvän till Piteå ikväll. Jag är lagom peppad på att träffa nya människor då jag mer känner mig som en luffare än en trevlig människa just nu.
I morgon blir det bar tömmningen på traversen.
Känns lite tråkigt att fikan med sthlm inte blev av ikväll. Men jag ska ju bort så vad fasen så kan det bli ibland. Hon har kommit tillbaka och jag hoppas på en fika i morgon istället.
Ska snart hem till Giraffen då hans flickvän har lagat veg lasagen som jag ska få mumsa av.

Igår var det filmkväll hemma hos Piga. Alltid lika trevligt att umgås med klasskompisarna. Vi såg The terminal och konstaterade att Gupta i filmen är kung. Och jag konstaterade även att man kunde käka hur mkt chips som helst för cykelturen till Piga är inte den kortaste. Konstaterade även att jag är allergisk eller ikke tolerant till chipsen.. En upptäckt som jag länge har förträngt men nu blev väldigt påtaglig.

Längtar hem till min Ö en aningens. Inte för att jag egentligen direkt gillar min ö så mkt men jag vill hem till Killen och till min familj och vänner. Fick schemat också. det ser lovande ut. Jag ska jobba mer än vad jag trodde och jag tror också att mina tre ledighetsdagar kommer att suddas ut till en. Kan inte tänka mig annat. Ska bli skönt att komma tillbaka till jobbet och alla tanter och farbröder som finns där. Och alla arbetskamarater. Jag hoppas på att denna gången kommer inte det finnas någon inkompitent vikarie.

Är i tankar om vad som är en vän och inte. Hur man kan säga att en människa är en vän eller en kompis. och om en människa som varit en vän verkligen kan gå ner på listan till bara kompis..?

Nej in i duschen och snygga till sig lite.


Byebye folket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0