Där älvorna Dansar.



Måste bara innan något annat lägga upp bilder på mitt gotland. Då sommaren snart är slut vill säga.

Mitt smultronställe. Kanske dock inte detta huset men det som inte syns som ligger bredvid.
 Våran båt som man kan åka till Enholmen med.
Detta gröna existerar i Gyle där man kan gå om man har ork och lust. Vackert där uppe.
Havet säg.. :)

Nej
barnet inom mig är ersatt av en tant. Det är sanningen. Dock måste jag till mitt försvar bara påpeka att när man arbetar tillsammans med kvinnor som många är mellan 50 och 65 så är man ett barn hur man än vänder och vrider på sig.
Dessutom när man är 22 och tar hand om damer som har nått åldern 97 så är man ett flickebarn det kan inte hjälpas. Så kanske beror min tant grej på vilket sällskap jag har? Eller är det bara så att det helt är i betraktarens ögon?
Nåväl nog tänkt om tanteriet.
Jag har idag arbetat min sista dag för i sommar. Jag som inte får vara sämst bjöd på hembakat bröd i går, Tortano utan parmaskinka. Väldigt gott och naturligtvis en sussce.. :) Det har varit i min förståelse att vi vikarier ska bjuda på något när vi slutar och jag var tvungen att slå Frukt och köpta vetelängder. Jag hoppas jag slog det hela med stora marginal. Nej då det är ingen tävling, men varför inte bjuda på det man själv vill äta?
Iallafall känns det lite smått lessamt ändå att jag ska sluta där igen.. Mina tanter och farbröder fastnar i tanke och faktiskt en del i hjärtat. Jag hoppas på att de överlever vintern och att alla mår bra då jag kommer för att hälsa på under julen.
Annars då?
Snart dags för tillbaka flytt till skellhell. Det blir nog kanon det. Yes och Helena ska ju båda flytta till Umeå och det ska verkligen bli trevligt att ha de så pass nära mig.. (om man ska ser det helt och hållet ur mitt eget perspektiv) Penny och Tuna ska ju kanske flytta till danmark. VARFÖR? Varför kan inte de bara också komma till skellhell så vi kan göra ett gotlandskollektiv och njuta av varandras sällskap (oj jag låter som en tant nu också, eller?) ?
Nåväl.. Det är väl det som händer att jag håller på att börja förbereda.
Så denna vecka kommer gå åt till att..
1.städa hemma och bilen kanske för den är inte vit längre..
2.ta prover och hälsa på farmor
3.träffa Penny Pain och inspektera film med henne.
4.hjälpa yes att måla?
5.Packa
6.Naturligtvis umgås med killen.
7.Inte att glömma, fika med Tom.
8.mamma, pappa och Losan ska jag hänga med.
9.Soffa tänkte jag kidnappa och roa med att kasta i vattnet.
10.det blev jämt om jag tog en till..
Massvis med skit som ska pysslas med alltså. Blir det fint väder ska jag hoppa i plurret igen. Så skönt vatten de var för någon dag sedan. Idag är det så förbannat kallt i luften att ett dopp bara är att glömma. Typiskt.
Nåväl.
Livet i en låda får för dagen vara slut. Mer spännande än så här är det inte i mitt liv just nu.

Tjipptjipp

KOm att tänka på något jag fick sagt till mig när min resa till mallis höll på att bli hemsk..
All skit tar du på vägen och sen får du glömma och ta tag iallt.
Gäller detta även nu måntro?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0