små lätta moln, eller hosianna davids son

JÄVLA TEXT att bara bunta ihop sig trots mina fina styckes indelningar.
Min mor kan inte kontrollera de där grodorna som hoppar ur hennes mun speciellt bra.
Igår var vi i Jakobsbergs kyrka för att lyssna på mina farbror som sjunger i en manskör. Vi kommer lite senare till kyrkan än vad vi hade planerat då vi valde att shoppa en del i stället och tjaffsa om blom köp naturligtvis. I vilket fall som så måste vi sitta på den övre delen i kyrkan, vilket är som en balkong med ett alldeles för högt räcke. När vi satt oss och min mor har köpt ett kompendium och fika biljetter så kommer det en nunna och mor min säger ganska högt "Jaha ja, det kanske är halloween" och pekar lite på nunnan. Efter att ha skrattat så att tårarna sprutar på henne så sätter hon sig ner för att samla sig. Då får hon syn på dirregenten och börjar härma henne. Hon var måttligt poppis bland alla tanter och gubbar som minsann inte tyckte att det fanns något roligt att skämta om någonstans.
Efter att vi lyssnat på män som sjunger i kör och två operasångare som bor tillsammans på fritiden och en rolig farbror i ca två timmar. (stackars syster höll på att gå i taket av att behöva sitta stilla) Hälsat på kusiner och farbror med fru i fika pausen så satte vi oss i en bil och körde hem till min farbrors lägenhet där hans fru lagat en stor och fin middag till oss och vänner till familjen.
ingen i min släkt förutom Farmor är troende så tyckte sällskapet att det nog satt på sin plats med en svordomsfylld snaps visa för att få bort hosianna davids son från huvudet. Tyvärr serverade inte sällskapet på snaps men däremot vin som vi alla valde att INTE ta i en klunk. Efter att Syster mellan och äldsta kusinen begett sig på andra äventyr så fortsatte vi andra med lite sprit och efterrätt.
Tanken var att jag skulle bege ner på byn för att träffa en kompis men då kompisen vart för trött så fick jag erbjudande om att följa med min kusin och hans flickvän till en restaurang och dricka lite drinkar med alla min kusins kompisar.
Kvällen bjöd på intressanta diskussioner, vin, skratt och en massa mer och den spontan utgången var verkligen värd helvetes resan hem.


Detta är hemma hos Farmor sommaren 09. Alla som var med i går fanns med denna kväll med.


Nu har jag städat (syns inte det minsta), duschat, promenerat, sett på en massa skräp, lagat god mat och vilat mig. Snart kommer en trasig herr A som varit i sälen denna helg och åkt bräda, tydligen en syssla som skapar en massa ont i kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0