Nu ska vi ut på tigerjakt!

Idag är också en dag som alla andra dagar.

Min dag började med att jag vaknade på jobbet, lagom nöjd över att bli väckt efter en natt med mardrömmar gick jag upp och kokade nyvaket lite kaffe till alla glada.
Vid tio fick jag slänga in handduken och bege mig hemmåt, lyssnade på radion och var extremt irriterad över att jag inte lyckades knäcka sodukon jag hade med mig. Kommer till Ulriksdal och inväntar bussen som aldrig kommer, blir ännu mer irriterad och väl hemma så är jag förbannad på allt och alla.
Får åtminstone en klok ide i mitt irriterade och bokar in en tvätttid till kvällen. Vid 14 någonstans kommer Tunisen hem och hon lyssnar på alla mina enormt stora bekymmer för dagen och tycker nästan synd om mig.
Jag och Blommiga Blom väljer att svulla lite, lika rastlösa båda två går vi omkring och äter om vartannat och pratar och tillslut så tvingar jag med henne till macken.
På väg från macken så ser vi en skyt där det står välkommen och ett hus med en fin trädgård och en dörr på huset som det står entre på. Vi snokar omkring och har ännu ingen aning om varför huset var typ igenbommat, varför det fanns en liten stuga med farliga grejer i, typ lättantännliga grejer i eller vad det nu stod. Bredvid detta hus så hittar vi en stig och vi går en liten promenad sjungandes på moraträsklåten som handlar om ett litet äventyr.
Vi kommer till en bro
(Vi kommer till en bro)
Vi kan inte gå under den
(Vi kan inte gå under den)
Vi kan inte gå under den
(Vi kan inte gå under den)
Vi måste ju gå över den
(Vi måste ju gå över den)

Väl hemma vart det tvätt och film och en Blommig Blom som brände örat och fick socker chock.
Jag är vid gott mod för jag har en bra vecka framför mig, men min irritation som egentligen beror på helt andra grejer än vad som är skrivet lägger sig nog först om en vecka eller tre.


Jag och Blommiga Blom på midsommar!





"You don't know you have everything you need
You won't grow until you get down on your knees
Take goodbye and do not upset your lies
Say goodbye there's no need to apologize"





Kommentarer
Postat av: hanne

ingen uppdatering här, ingen uppdatering där, ingen uppdatering anywäär!

2010-08-03 @ 12:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0