Fingertips

Inleder med en märklig men fin liten vers 
från en låt.

"And in the sea there is a fish,
A fish that has a secret wish,
A wish to be a big cactus
With a pink flower on it.
And in the sea there is a fish,
A fish that has a secret wish,
A wish to be a big cactus
With a pink flower on it."




Så var det söndag idag också. Dessa dagar när man går i skolan
två dagar i veckan, en måndag och en torsdag eller fredag. Jag hamnar
helt bakom då. Det blir så enormt mycket jobbigare att gå upp på morgonen
för att gå till skolan. Ingen ordning i något. Dessutom så
lider jag av att inte vilja gå och sova när jag är ledig dagen efter. Alltså
jag är alltid uppe alldeles för sent och går upp lite för sent. Så ikväll
är jag trött, men sugen på att sova kan jag inte påstå att jag är. Egentligen
tror jag inte det spelar så stor roll om jag går och sover vid tio för att jag
ska upp tidigt, det är själva grejen att pallra sig ur sängen innan tio
som plågar mig. Mängden timmar spelar mig ingen större roll.
Jag är en bekväm människa i alla avseenden.

Helgen har bestått av film, mys och bowling och en del försök till plugg och en
fika. En lagom helg. Nästa helg kommer syster mellan och då blir det annat.
Pajsans vän har varit på besök, han passade alldels utmärkt in i vår lilla
trio. Känns nästan lite märkligt att han försvunnit, Nu måste vi diska
själva..
Ingen ordning.

Annars rullar livet på som det sig brukar när man lever.
Inget stort har hänt och heller inte för många små saker.
Det är rätt bekvämt att leva nu.
Eftersom jag bestämt mig för att inte orka bry mig om vissa saker
som stör mig så mår jag mycket bättre än vad jag gjorde innan.
Framtidsplanerna är lite lagda på hyllan för att klara skolan tidsmässigt.
Men tanken är ju att jag ska söka jobb i hela landet och även i Norge.
Det finns ingenting som hindrar mig från att åka dit jag känner för. Nog
för att det roligaste hade varit att hålla mig omkring mina vänner
som också kommer vara färdiga med utbildningen sen, så finns det inget
som säger att jag kan välja något annat. Tänker bara ha en sak i åtanke
när jag flyttar på mig, och det är att det ska vara lätt att ta sig till mig
och också kunna ta sig därifrån
. Sommaren vill jag kunna umgås med
de från ön en del, och ska de vara på ön vill jag också kunna åka dit.
Kanske blir jag förresten Skellefteåbo igen i mars. Som det ser ut nu så lutar
det åt det hållet. Jag har ingenting emot Skellefteå, förutom att våren aldrig
tycks dyka upp i tid där. Det är vinter tills det blir sommar och när
det väl blivit sommar blir det höst efter en vecka.

Ja livet är härligt, jag trivs och mår bra.

Kanske kan detta också bero en del på att solen behagade att dyka upp
idag efter cirka tre veckors saknad. Mycket skönt att få traska omkring
i 1 plusgrad. Väldigt trevligt att ta en fika på eftermiddagen också,
var länge sedan jag fikade ordentligt.
Fika som förr var det jag pysslade med, det var min fritidssysselsättning.
Om jag räknade hur många kronor jag slängt på det svarta guldet
i dåvarande vinägers lokaler skulle jag nog vrida mig i ångest. Men
lyckligtvis är jag otroligt dålig på matematik och kommer aldrig
att be någon räkna ut vad summan skulle kunna bli. Men jag misstänker
att det var därför jag alltid var lite luspank på den tiden.

Dags att knyta sig.

Pajsan får leta efter sitt godis med hjlp av
en skattkarta. E hjälper minsann till så gott han kan.

Bowlingen, vill bara påpeka att vi var i den
del som var finare än själva VIP avdelningen, och det säger inte
mycket.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jaha va kul om du flyttar till skell igen:) dit flyttar ju vi oxå i mars, varför och vars ska du bo där?

Kram

2010-02-08 @ 19:09:42
URL: http://karint.blogg.se/
Postat av: hannis

wow! tack för att du valde en så fin bild på mig att publicera...!! hu.

2010-02-08 @ 21:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0