Välkommen hit min vän

Man kan ju inte påstå att jag ligger i toppen med att vara kreativ på en blogg direkt.
Funderar fortfarande på hur de som alltid bloggar har tiden, själv så väljer jag att inte blogga på min lilla lediga tid. Och kanske är det just det som är hela grejen, hur man väljer och vrakar med tiden.

Ikväll krånglar mitt nät, som alla andra kvällar. Förstår inte hur det kan komma sig att just mitt nät är så dåligt. Inte drack jag något vatten till min middag som bestod av sojakorv, ägg och avocado och en knäckemacka med ost på. Naturligtvis var det en massa cremefraiche inblandat också.

Mitt liv är fruktansvärt enformigt just nu, jag jämför mig lite med en bebis. Jag vaknar, äter, jobbar, äter, sover. Det finns knappt utrymme för ett socialt liv, än mindre kreativa kvällar. Jag har aldrig upplevt en sådan trötthet och inte heller har jag upplevt ett sådant dåligt socialt liv. Med andra ord resulterar allt detta till att jag är hängig och grinig stor del av min tid, förutom på jobbet då jag försöker vara på topp och faktiskt känner mig på topp. Kanske är det också det som gör att jag helt kraschar när jag väl kommer hem.

Saknar att bo i korridor lite, det hade underlättat. Fast jag skulle då placera alla nära och kära på samma ställe så att jag förvissade mig om att ingen behövde planering för att ses. Då kunde jag jobba och sedan komma hem och umgås med alla jag ville. Det hade passat mig alldeles utmärkt. På ett sätt kan jag inte kompromissa med tanken att jag nu inte orkar och inte alltid har tid att ses med dem jag vill träffa. Än mindre kan jag begripa att alla andra inte heller har tiden. Jag kan inte gå med på att livet ska vara så. Jag älskar att jobba, jag klarar inte av att vara arbetslös riktigt, jag tycker om att få använda mitt huvud och att alltid försöka göra det bästa av situationen. Men jag tycker inte om att livet blir så lidande av det. I min perfekta värld så är allt oranget och lila och alla får den tid de behöver. Jag är fullt medveten om att det ligger på mig att förändra min fritid, det är bara jag som kan ändra mitt sova, äta och jobba liv. Men jag orkar inte, inte igår och inte idag och troligen inte i morgon heller.

Ska punkta mina senaste dygn.
  • Rest tur och retur Skåne, tydligen min grej med tur och retur.
  • Varit på min favorit ö.
  • Skrattat åt en förvirrad farmor och hjälp samma farmor med julbelysningen.
  • Tagit mig ett rött glas vin på wc.
  • Förlorat i julequizz och samma dag gjort de finaste julkoretn någonsin.
  • Haft migrän på krogen
  • Åkt pulka och insett att jag är bättre på att åka sopsäck.
  • Frusit tårna av mig.
  • Försökt avstå från pasta och misslyckats radikalt.
  • Fått höra att det finns feminister som vägrar ha sex med män om inte de också får putta något i killens hål, allt för jämställdheten.
  • Låtit bli att halka.
  • Sett ett barn som var så förfruset att hon inte ens kunde svara på frågor i en pulkabacke.
  • Skickat sms och inte fått något svar.
  • Varit galet glad och fruktansvärt arg.
  • Varit tvungen att sitta stilla och äta en banan för att inte bli arg.
  • Vattnat en vissen basilika.
  • Varit i Bläse på julmarknad och suktat efter ett par vackra raggisar.
  • Druckit hutlösa mängder äckligt kaffe.
  • Insett att jag var tvungen och städa och faktiskt städat.
  • Tappat min kreativa sida men drömt om att måla vackra tavlor.
  • Skrattat hysteriskt inombords åt min mors alla grodor som hoppar ur hennes mun.
Jag borde inte punkta upp mera nu. Det blir så mycket. Men som ni förstår så händer det lite trotts mitt gnäll om att ingenting någonsin händer. Och jag har träffat vänner och syster och herr A. Men varför nöja sig och sluta gnälla?

Kommentarer
Postat av: Net

Att gnälla borde vara en mänskligrättighet! Vad sägs om att titta förbi på middag hos mig någon dag efter jobbet i veckan, så slår vi två flugor i en smäll! Mat + socialtliv! ;) Kram

2010-12-10 @ 21:03:31
URL: http://eskapism.nu
Postat av: hannis

ojoj. vet känslan. den där känslan att inte orka vara social och göra något på fritiden. galet cajsa, när ska det bättra sig??

2010-12-11 @ 17:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0