Hej tomtegubbar!

Måndag kväll och jag sitter i mörkret. Det går att fråga sig varför jag inte myser till det och gräver ner mig under filten, och tänk det finns inget vettigt svar på det. Det enda jag personligen kan komma på är helt vanlig lathet. Jag orkar inte ordna med att mysa ner mig.

Helgen kom och gick alldeles för snabbt, var det så när jag var yngre också måntro? Eller är det bara så nu när jag jobbar, att jag är mer medveten om helgerna. Hur som i alla fall så var helgen över förväntan.
  • Fredagen vart till Blommiga Bloms café och sedan hem för en snabb vilopaus. Efter att vi hade satt basen i klädseln så vart de av till Maria torget och lite vanligt häng. Efter någon timma började det rycka och dra i ögon och sängen verkade lite för lockande. Men lite hederliga konversationer och några skönstämda skratt hann vi minsann med under de timmar vi vistades på Maria torget.
  • Lördagen började med att jag tänkte i mitt lugna sinne att det är nog ingen annan mer än jag som ska leta julklappar idag, eller hur. Efter att ha insett att jag knappt kommer fem steg framåt innan någon krockar in i mig så bestämde jag att vi skulle fika hos Blommiga Blom. Sagt och gjort så vart det. Sedan vart det hem och lite vila innan det piffades och puffades för kvällens bravader. Lite hemma galaj hos herr A:s arbetskamrat med alla arbetskamrater och fler. Mycket trevlig kväll, det bjöds på vin, snacks (allt var väl uttänkt för oss som inte kunde äta allt som alla andra normala kan) och så vart det musiktävling. Det pratades och skrattades och klockan typ ett var det gamla paret på gång hem.
  • Söndagen bjöd på bullbak, pizza, kola kokning och en massa mys. Var en mycket trevlig söndag må jag säga. Jag kirrade lite citrus kola, hallon kola och vitchoklad fudge med lime smak. Det mesta är kvar hos Smelly dock. Hon och hennes vän bakade bullar, peppisar och så vidare. Gott och trevligt.

Ida lussade vi på jobbet minsann, jag var tomte och fick under hej tomte gubbar låten dela ut pepparkakor till alla andra socialsekreterare. Det var ingen större mängd kakor som gick åt då ingen vågade ta mer än en kaka. Så mitt jobb vart väldigt lätt. Jag tog faktiskt till och med ton, det finns alltid någon som sjunger högre än en annan så det gick så bra så att sjunga lite. Upptäckte dock att jag inte passar i tomteluva. Så nästa år ska jag nog vara stjärngosse.
Ja och nu sitter jag här. Ska ta mig i kragen, men först ska jag se klart det här med kvinnors hemliga liv. Denna gången om porrstjärnor, en allmänt trevlig dokumentär liknande sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0