My mirros speaks

Tänk vad lite snö kan ställa till med, det blir föreseningar både hit och dit.
Vi stod idag och väntade glatt på den där bussen som skulle ta oss till vårt inte allt försenade tåg. Men bussen kom aldrig och där stod vi i busskuren utanför jobbet. Glada och muntra som vi alltid är så paxade vi in att det inte spelade någon roll alls vilken buss som kom utan den som kom skulle vi åka med. Sagt och gjort, tillslut kom en buss som vi kunde ta och hoppade på. PÅ väg mot stationen så ser vi vart vår buss hade hamnat. Den satt fast bakom en stoooooor lastbil som hade fastnat i en backa och ingen kom förbi. Så lite snö kan minsann ställa till det lite hur som ibland.

Tänkte hålla mig kort och informera lite snabbt om vad jag undviker för att bli helt hysteriskt stressad över att det är jul.
  1. Jag julstädar inte, det är väldigt effektivt, håller det vanliga underhållet under kontroll bara.
  2. Jag åker hem över jul, alltså jag undviker att handla någon form av julmat.
  3. Jag jul pyntar inte, tycker om en tomtefri jul.
  4. Jag försöker att undvika att komma i håg att jag ska köpa julklappar. Detta går sådär.
I det stora hela fungerar detta väldigt bra. Nog kan jag ha dagar då jag funderar om jag inte ska skaffa mig åtminstone en adventsljustake. Men jag brukar skölja ner de tankarna med lite mjölk och sen är de borta med vinden.

Idag skulle jag ha träffat Smelly, men min trötthet är påtaglig och mina strumpor är smutsiga, så nu sitter jag hemma, utan sällskap i väntan på tvättmaskin och hemlevereans av mat.
God fortsättning på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0