take a walk on the wild side.

Natten har kommit och jag är fortfarande mätt efter den mat som lagades och åt.
Disken är tyvärr kvar, men det får jag leva med.
Lyckades fixa i ordning tre rätter till slut. Minpizzor utan tomat, piroger med lax och
till slut så vart det en äppelpaj, där jag chockades över ett helt nytt sätt att fixa smulpaj.
Jag fixade äpplena, satte min gäst i arbete, vet inte om etikettnämnden skulle skratta eller
gråta åt detta.
Lyckat allt som allt må jag säga och naturligtvis ett exelent trevligt sällskap marachan.

Jag klädde upp mig, men då jag under klänningen lyckades behålla mina flecebyxor kan
man nog påstå att jag misslyckades radikalt med att se ut som något annat än ett misstag.
Men jag försökte i alla fall.
Det har alltså kommit sig som så att jag trivs lite för mycket i mina mjukisbyxor, ett bekymmer
kan man påstå, eller bara ett sätt att leva. Jag kan inte bestämma mig.

Idag försökte jag mig på att vandra i det vackra vädret, det var lättare sagt än gjort.
Gympadojor är inte vad man kan kalla bra skor förtillfället, här gäller helt klart
gummistövlar eller gummibåt.  Det sistnämda vore nog att rekomendera till alla.
Det är sjöar överallt. Och det övergår hela mitt förstånd varför skrapgubbarna/tanterna har slutat
arbeta. De behövs, vi kan inte gå någonstans. Ett brev till kommunen?
Jag lyckades gå halva broarna runt när jag insåg att jag inte ens vill veta hur det ser ut på andra sidan
och vände raskt om.. Väl hemma så var jag tvungen att torka mina stackars strumpor och
tvätta fötterna då de var ingrodda i slask vatten.
Men jag kan inte klaga ändå, för tro det eller ej men våren verkar ha äntrat Skellefteå.
Att det ska snöa lite nästa vecka kan vi ta då.

Men med vetskap om att disken inte diskar sig själv så ska jag nog ta mig och diska upp
och sen lägga mig i sängen med min alldeles nya införköpta bok, Box21.

"Holly came from Miami, FLA
Hitchhiked her way across the USA.
Plucked her eyebrows on the way
Shaved her leg and then he was she - she said:

Hey Babe, take a walk on the wild side,
Said hey honey, take a walk on the wild side.

Candy came from out on the island,
In the backroom she was everybodys darling,
But she never lost her head
Even when she was given head - she said

Hey Babe, take a walk on the wild side,
Said hey babe, take a walk on the wild side."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0