jag får lixom ingen ordning på mitt liv

Jag känner för mig själv att det börjar bli dags att göra en hel
omvändning som vädret just gjorde. Jag måste rensa, radera,
kolla upp och uppdatera. Så mycket som jag känner här
har jag nog aldrig känt. En blandning mellan osäkerhet, glädje,
förbannelse och duktighets känslor. Allt kommer samtidigt.
Det händer så mycket och det lilla man lär sig bygga upp kan
rasera så snabbt.
Osäkerheten är värst, den plågar mig. Att inte kunna prata
för att man inte vet om man kan säga rätt ord eller inte.
Men det händer saker i mina tankar precis hela tiden. Jag
jobbar och jobbar och jobbar på att komma i fas med vad jag
vill och vad jag gör. Att bara få landa och känna att fan detta
var inte alls fy skam må jag säga.
En del dagar är allt guld och gröna skogar, andra så känner
man sig mest hopplös och hemsk.
Idag är en dag då allt var kanon tills jag själv såg till att
skaka om i mina tankar.
Dags att rensa bort det som inte fungerar och komma igen
med nya tag. En ledighet är inte så dum trots allt tror jag
fastän jag lider av ångest att behöva åka nu, Nu när jag äntligen
är på gång med att finna en plats för mig och för andra.
Det som bekymmrar är bland annat att det kommer att komma
nya praktikanter. Skall de kanske vara bättre än mig, skall
de kanske ta över den roll jag kämpar med att bygga upp.
Skall de få göra det som jag jobbar på att få?
Vilken roll får jag när jag kommer tillbaka. Det är hopplöst att
känns som jag gör, men jag jobbar på det.
Jag vet ju vad jag måste ordna med för att det skall bli bra.


Ledigeheten ja, den är planerad till den del att jag vet vad jag
vill göra och jag vet också att jag nog tagit mig vatten över huvudet.
Men det spelar ingen roll.
Skall åtminstone träffa Herr T, Bambi, Tunis, Penny Pain. Det är bokat.
Och syster då så klart.
Men sen är det osäkert, Hanne (?) Husmor (?)
Kanske kommer jag också träffa Apan som jag inte träffat på 3 år, eller
som planerna är nu så ska jag träffa honom.
Men hur ska jag hinna?
Stockhol, Göteborg, Malmö och Smittehamn. Plus Gotland och familjen
och vännerna här. Bland annat yes som kommer hem!
Jag längtar till ledighet med en ångest över att lämna detta. Vilken
situation jag hamnat i.

Men jag är glad och lugn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0