I've failed soo many times saying i'm gonna change


Är det egentligen inte lite underligt att man skriver om sitt liv såhär på nätet? Att man lägger ut sig själv som någon form av bok och tycker att andra människor skall läsa? Kan det var så att man skriver för sina vänner, eller är dagböcker omoderna och opraktiska att ha med sig när man ofta har med sin lilla bärbara och nät finns ju överallt nuförtiden..?
Jag har ingen aning om vem som läser, jag vet inte varför jag skriver, men jag vet att jag gör det när andan faller in. Punkt på det.

Saker som har hänt är: Syster har varit här. Hon är som hon är, och hon kallar mig speciell (inte speciell som i, du är speciell för mig utan speciell som att du är ju förbannat speciell du) Hon kom upp en fredag morgon och åkte en måndag. Vi två lyckades klunka lite vin, hon fick möta trollen här uppe, se Umeå och även snöhögar vilket hon inte alls tyckte var så exotiskt. Vi gick på bio och såg en film om snabba bilar, det uppskattades. Vi satt och pratade i evigheter, hon fick också laga mat vilket jag i mina nu fullaste förstånd inte alls begriper. Men det blev gott så jag får ge henne lite cred för det i alla fall. Hon glömde också smycken och glasögon vilka jag har visat ytterst lite intresse i att skicka ner till henne. Det är nästan 200 meter ner till posten härifrån, ni förstår ju problemet.
 

Saker som hänt är:
Jag och Marach vart utbjudna på galaj en onsdag bara sådär, det var Birdie med men hon gick hem efter ett tag. Jag och Marach lyckads i alla fall sluka oss fem öl var och lullade glada hem med vetskapen om skola klockan åtta dagen efter. Men när vi kom hem så upptäckte vi efter ett tag att sophuset brann och vi fick minsann ringa brandkåren som kom för att ta hand om det stackars huset som stod i lågor. Den natten förälskade jag mig i de syrgasbeklädda männen. De skötte sig strålande. Med andra ord kom vi i säng klockan fyra. Det vart ingen skola klockan åtta, inte heller vid tio utan vi lunkade dit till klockan ett istället. Vi såg nog inte lika vackra ut som resterande befolkning i skolan, dock var vi på plats och gjorde vårt yttersta.


Saker som har hänt är: Jag och Birdie hade vin kväll med allt möjligt gått till. Vi mumsade och spelade någon form av hur väl känner ni varandra spel. Vi känner varandra ganska väl faktiskt. Med en liten förvirring kring en viss dams egoistiska sida, där var vi inte alls överrens. Kom krypandes hem i natt runt fyra då också, det blev inte att visa den goda sidan till i morse när fröken M fick besök vid tio. Jag sov då..

Saker som har hänt är:
jag bakade morotsbröd i dag. Men det smakade naturligtvis en massa jäst IGEN. Jag begriper inte alls vad jag gör för fel, anser att min bakning uppnår alldeles bästa resultat och förstår inte detta med den skumma smaken av jäst. Utseendemässigt så ser all min bakning ut som någon form av tågkrach  men det skyller jag starkt på att jag inte har de "estetiska" gener som jag önskade mig vid födseln. Ofödda barn har tydligen ingen talan.

Saker som inte inträffat är: Det där med Gymmet är vist inte min grej, jag är alldeles för lat och lever lite på att få klaga på att min mage växer för vardag.. Snart kommer nog människor gå på att jag är gravid. Nej då, men jag är inte direkt känd för min sportiga sida. Men i morgon så skall jag slå till på lite bodypump om inte min skalle ramlar av IGEN. Lider ju av migrän med gämna mellanrum och de senaste dagarna så har huvudet varit som ett krypin för små tomtenissar med hammare. Alltså jag har inte varit mitt fullaste karismatiska jag.

Saker som inte inträffat är: Jag har inte börjat packa. Mest för att jag verkligen inte orkar, ja VILL inte flytta igen. Jag trivs.. Nja kanske inte så mycket med staden, men jag trivs med lägenheten och fröken M. Jag vill inte flytta igen. Nu skall jag ju flytta hem vilket inte heller känns så bra. Eller det känns alltid bra att åka hem, men inte att flytta tillbaka till ön. Osäkerheten inför hösten är hopplös och det hänger verkligen över mig som stora grenar från en ek. Jag känner mig sådär nöjd med framtiden just nu. Så därför har inte jag börjat packa ordentligt än.

Saker som inte inträffat är: Min förträffliga lista på frukter och annan mat har jag inte publicerat, den står dock helt klar för mig i huvudet. Så jag lugnar alla som har väntat (?) på min lista av saker jag inte äter och det jag äter, den kommer såklart när jag orkar.

Så nu har jag vräkt ur mig saker igen, och jag känner mig inte tomare och inte heller lyckligare, men mer tillfredställd kanske.
"It's getting late I think my time is runnig out
No one special nothing lasting within sight
How should I stay calm when panic lies just ahead,
Everone can see my youth hanging by a thread"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0