If I had it all

Det är tur man kan ta hand om sig själv när alla andra tar hand om sig själva!

Jag ska vräka ur mig lite argsinthet här nu!

Någonstans nere i södra Sverige kan man få mindre straff för mord om man inte
mördar med finess och hjärta. Det är alltså fritt fram att bara stycka någon
men bara man inte gör det så någon tror att man har ett intresse  i det man gör.

I samma kommun kan man också smuggla knark och få lindrigare straff,
det handlar helt om knarket är bra eller inte. Alltså om du har lite amfetamin
och blandar ut det och tar det över gränsen och dit, så är det inget problem-
Du får inget större straff ändå om du åker fast.

I Litauen får man inte prata positvit om sådana som jag. Alltså en som lever
i ett homosexuellt förhållande. Det kan nämligen förstöra kärnfamiljen.
För sådana som jag kan smitta, vi kan förpesta hela världen med vårt
leverne. Så de som hatar mig kan flytta dit, för där är det okej att säga att man gör
det, ingen kommer tycka du har fel.

Och någonstans i världen (kan inte namnet på stället) så klubbar man igenom
att män skall kunna neka sina kvinnor mat om de inte tillfredställer dem
sexuellt på det sätt de behagar. Men om mannen är dålig så får han tydligen
mat, ett land på väg åt rätt håll förstår jag.

Och beroende på i vilken kommun du bor är beroende på om du skall få hjälp
eller inte med försörjningsstöd och annan hjälp.
Trots att lagen är lika för alla så är det skillnad på skit och pannkaka. Det är lika
bra att flytta till rätt kommun så man aldrig kan hamna mellan stolarna, ifall att lixom.

Än idag ser vi också olika på människor och människor. Beroende på kön, ålder,
hudfärg och social status. Vi mobbar fortfarande varndra och vi ser snett på
samhällets utstötta. Nä kunde jag så skulle jag flytta till en annan värld utan all skit.

Fast åena sidan så har jag ingen lust att komma till paradiset. Där allt är vackert
bra och förståligt. Där man bara kan vara lycklig, där inga fel eller brister finns.
En människa är enligt mig inte fullkomlig utan sina fel och sina brister.
Det handlar inte om att vara helt genom rutten, men en gnutta egoistisk, en
gnutta elak på rätt ställen och misstag när inga misstag är tillåtna.
Åtminstone så kräver jag att få vara sur och bitter någon gång i veckan
för att kunna förstå att jag har ett helt liv med lyckliga äventyr.




Kommentarer
Postat av: Syster

Ett mycket intressant och "tankeigångsättande" inlägg

2009-08-21 @ 12:19:44
Postat av: ida

Cajsa! Du är underbar.. ibland måste man tänka efter och se vad som pågår runt i kring en. For real =P

2009-08-26 @ 13:43:57
URL: http://jagharenblogg.blogspot.com
Postat av: Karin

Hej!

Jo jag har inte riktigt uppdaterat så bra på senaste, men snart ska jag ;)

Hur är läget med dig då?

Har skolan börjat om för dig nu?

Kram

2009-08-31 @ 10:26:39
URL: http://karint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0