När hela världen är radiostyrd

Jag är tillbaka i Skellefteå, Skellefte, Skelleteon, Skellhell eller bara Skell.
Efter att ha lämnat första lasset förra fredagen tillsammans med Pajsan och Smelly
så trodde jag att jag inte skulle ha så mycket med mig denna gången. Tji fick jag,
min stora väska vägde som ett latsbils däck och den lilla som ett vanligt bildäck.
Inklusie den fina påsen jag hade med mig och min underbart feta ryggsäck. Då kan man
ju fråga sig hur jag räknade ut att jag denna gången skulle kunna klara det helt på egen maskin.
Den frågan har jag inget vettigt svar på utan ber i stället om tack för hjälpen av Pajsan med far
och Marach med Fästman (förövrigt bar denna fästman upp mina saker på rummet, efter ett
konstaterande om att han snart är världens starkaste man så tror jag hjärtat på han gick sönder).

Förra helgen spenderade vi minsann här på plats, lite fredags pyssel ala shopping av städartiklar, så
vart det sallad och marängsvisch. Det är lustigt, tanken var att det skulle bli en lättare middag då
någon satt alla på diet, denna någon kom tillsammans med våran alldeles egna sockerpingla fram
till att marängsvich det är riktigt gott. Så en lätt middag kompenserade för den feta efterrätten.
Jag och lill Pyret och J stack till Traversen där de i vanlig ordning spelade zelda, super mario och annan
tv-spels musik. Denna gången piffade de upp reportoaren med diverse cirkus låtar också.

Dagen efter det så var det kalas i stora lass, eller fest eller vad kidsen nu kallar det för något.
Det vart massor med människor i mitt lite större men ändå lilla studentrum med pentry.
Lite Calles och sen bums i säng, fast innan smällde jag minsann i mig en billys pan pizza, riktigt
studentigt, det plus att vi käkade snabbmakaroner och fiskpinnar till lunch. Just det.
Vaknade glatt på golvet, luftmadrassen som jag inte skulle ha sovit på hade läckt ut en massa
luft och där låg jag, på min filt och med mitt täcke på ett golv.

Söndagen bjöd på en tur runt broarna och en massa kortknäppning för Pajsan på alla snö.
Så mycket mer kommer lixom inte på kort, alla motiven består vare sig man vill det eller ej
av nittio procent snö.
Sen hittade vi nordanåteatern som bjöd oss på lite kultur minsann, fotoutställning och lite tavlor.
Sen kom M hit och vi åt middag.

Hela veckan har gått åt till att plugga, och städa. Dock må jag säga att jag har en mer långsam
takt än alla andra, förstår inte vart min tid tar vägen.. Helt och fullt obegripligt. Men vi fick i väg
min så kallade säng, och sen lyckades det hela bli rent.
Jo och så hade jag och Mallan en halvåtta hos mig kväll också, där hon bjöd på förrätt och jag
på huvudrätt. Mycket trevligt må jag säga.

Så nu är jag i alla fall i Skellefte och känner mig allmänt sömning, Marachen ringer klockan
9.30 så jag kan infinna mig på skeria klockan 10.30 där vi i vanlig ordning ska studra.

God natt.

Kommentarer
Postat av: jess

haha skön bild!

2010-03-19 @ 11:39:07
URL: http://aggly.blogspot.com
Postat av: sopro

Kom till estockholmo!!!

2010-03-19 @ 20:49:25
Postat av: pajsan

en lång härlig matnyttig blogg. just the way I like it!!!

2010-03-22 @ 16:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0