finally!

Förbannade vaccination. Men det är så som det sägs, det gör inte lika ont i armen som i kortet. Dock gick det inte på lika mkt som vi trode. Och om man skall kolla om detta är väl spenderade pengar så kan man säga som så här, att om vi hade köppt kruger boken så hade sprutorna inte kunnat betalas. Det är typ samma pris på tre sprutor som alla håller mellan 10-15 år och en förbannad bok vi behöver nu och inte sen.
Jag är dock glad, väldigt glad till och med att sprutan inte togs i röven, för om så hade varit fallet så kan jag säga att jag inte hade kunnat sitta nu. Jag är en MES när det kommer till smärta så detta gör för mig JÄTTE ont. Hon träffade lite lite fel i min ömma arm när den tredje sprutan skulle in. Men det stod mellan min ömma arm och den med tatueringen på, och jag vill ju inte ha en massa sprutom som skulle kunna lämna märken efter sig vid min tatuering.. oj vad fjompig man har blivit. Tror man kan skylla på snön? Jag tänker iaf göra det även om man inte kan.

Var och fikade hos Giraffen idag. Han bjöd på morotskaka med morötter i.. ;)
Katten hade en tratt på skallen som fick mig att återigen tänka på min underbara (läs hemska) katt Fabian. Han som smet med tratten på när han absolut inte fick.. hur han smet ut genom kattluckan med en stooor tratt på skellen är det ingen som fattar, inte heller varför han skulle ut i isande snö. Men troligen så har nöden ingen lag och katten var väl rädd och hade feber yra. Vi stackare som kallas ägare av denna galna katt fick springa omkring och leta efter honom i ca två timmar mitt inatten.. Människor måste ha trott att vi gömde ett lik eller dyligt då vi kom med ficklampor och hemliga och oroliga blickar.
Ja säg de katter som är normala..?

Ikväll blev det hemma mys (först studerade jag, jo jag gjorde det faktiskt) med scones, marmelad, ost och te.. Vi kan när vi vill.

Pyret ser ut som en eld.

Annars så är väl ångesten och knackar på min älskade axel hela tiden. det där med att göra det man skall är inte min sak.. jag gillar det inte alls tydligen. Jag försöker komma på av vem jag kan ha ärvt denna talang av.. men jag kommer inte på någon annan än min far och jag vill inte dra ner honom på min nivå så jag tror inte jag har en som jag kan ha ärvt de av.
Mormor skulle man ha haft mer av sig i.. hon var en flitig kvinna. Hon bakade till och med bullar när hon var havande och vattnet gick, det vet jag av mig redan nu att jag ALDRIG kommer att göra. Nu förtiden finns ju chips och soffor.. (det fanns kanske då med men inte i hennes värld)


Time for me to go to bed.. no song tonight..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0