Samson

Jag fick rysningar när jag hörde låten sjungas på idol och nu går den på varv här hemma.
Ibland hör man låtar som nockar en helt fast man vet inte riktigt varför.
Jag har bara inte fattat hur sjutton man lägger in ett klipp så ni får minsann söka själva
efter Regina Spektors låt Samson.
"Beneath the stars came fallin' on our heads
But they're just old light,"
Musik är speciellt, det hjälper en när man är glad och det tröstar en när man är ledsen.
Ett liv utan musik skulle te sig väldigt blankt. Och lika glad blir man varje gång när man hittar de
där speciella guldkornen.
Jag har tre låtar som är bara mina, jag lyssnar på dem när jag behöver dem. Det må låta
märkligt men ibland måste man höra vissa låtar som påminnelser. En för att påminna om att världen
är ful och hemsk men lika vacker ändå, att saker som är bra för mig inte fungerar för andra. En som
en påminnelse om hur jag själv beter mig och är och att saker alltid upprepar sig. En för att påminna
om att det går att ändra mönstret, det går att få ordning på saker och ting.
Jag skriver inte ut dem, för de är mina. Jag vill inte få dem analyserade av andra, jag vill inte höra
vad andra tycker om låtarna. De är mina och jag har dem och lyssnar på dem när jag måste och behöver.
Det händer mycket dessa dagar, jag känner mig oförberedd på vad som komma skall. Men jag trivs mitt i det hela
det känns som något bra.
You spent half of your life trying to fall behind
You're using your headphones to drown out your mind
It was so easy, and the words so sweet
Ett tomt hål fylls inte med luft, det stannar som det är. 

Kommentarer
Postat av: hannis

cajje jag vill veta vilka tre låtar det är!! :)

2010-09-15 @ 20:22:31
Postat av: ida

Du är klok och du har så rätt!

Och jag vill också veta vilka låtar det är.. utan att analysera dom =)

2010-09-16 @ 22:57:20
URL: http://jagharenblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0