for the last time

Men vem gav dem tillstånd att ha bantningsreklam på min
blogg? Detta gillas inte..
Läs mer om hur jag gick ner 50 kilo utan att träna. Ja men tjenna,
det innebär ju bara att personen antingen käkade en massa piller
och ingen mat. Svält kallas också anorexia, eller så råkade personen
ändra hela sin kost och vart smal. Nä inte sjutton vet jag, men detta
gillas inte för fem öre.
Ät mat människor!

Borde kanske skapa en sida där man lär sig hur man går upp i vikt.
Ni vet de där människorna som inte vill vara pinnsmala eller jätte tjocka.
De som vill ha lite mer fett på kroppen bara. Finns det sidor för dem också?
Görs det reklam till dem?

Kanske är det bara jag som inte begriper något. Det kanske är jätte bra
med all reklam för att alla ska kunna gå ner i vikt.
För skam för den som mår bra i sin kropp.

Jag är om inget annat ganska irriterad denna kväll, inte på någon speciell.
Men på att jag måste delta i ett seminarium klockan alldeles för tidigt för
att min hjärna ska fungera, och med uppgifter jag inte orkar ens gå in på.
Jag vaknade kvart i tolv i dag fast jag tänkte gå upp tidigare.
Hur gick detta till? Hur sjutton tänkte jag där?
Irritationen är total på små saker som jag egentligen bara borde svälja och
strunta i.

Finns mycket i mina tankar i kväll, kanske kommit underfund med att jag måste
tänka på en del saker för att förstå dem. Förstå mitt beteende.
Soulsearching?
Jag vet inte vad det ska kallas, men en del måste funderas över.

"How can I give anymore when I love you a little less than before"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej



Googlade och hittade till din blogg och jag blev på något konstigt sätt glad när jag läste det du skrivit.

Jag håller fullständigt med dig, varför finns det ingenting om hur man går upp i vikt?

Jag är en av dom som vill men inte kan gå upp i vikt. Det spelar ingen roll hur mycket jag än äter så visar det sig inte på vågen. Folk runt omkring mig har svårt att förstå att jag känner såhär. Kommentarerna jag får är att jag ska vara glad för att jag kan äta vad som helst. Men jag är inte glad, inte det minsta. Jag vill vara lagom men det är omöjligt. Folk tror att jag har anorexi och när de ser att jag äter så tror de att jag går och spyr upp maten.



Varför är det tillåtet att säga (även till okända) -Gud vad du är mager? Men till tjocka kan man inte säga -Gud vad du är fet?

Jag blir så less på människor som anser sig ha rätt att yttrar sig om hur jag ser ut men då jag säger att de är stora blir de sura.

Jag vet att de stora inte behöver höra att de är stora, för det är jag övertygad om att dom är medvetna om, men jag är minst lika medveten om att vågen visar för lite.



Jag kan bli så irriterad på folk vissa gånger, men jag känner att det är hopplöst att starta en diskussion för ingen verkar förstå mig.



Hoppas att du startar en sida om hur man gör för att lyckas gå upp i vikt. Jag skulle vara mer än tacksam. Fast jag har gett upp hoppet om en viktuppgång utan jag nöjer mig med det lilla jag har



/En som vill men inte kan gå upp

2010-01-28 @ 08:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0