After the storm

Nu är det nästan klart och gjort allting, bara en massa kvar.

Nu är ju den stora frågan, vem ska gömma mina alvedon brus i "skafferiet", glömma lägga in brödet i sin påse, och leta helt febrilt efter för tillfället borttappade saker? Och vem tusan ska vara mina händer när jag inte kan röra och hon inte titta?
Behöver jag införskaffa en hamster kanske, eller varför inte en kanin? Kan jag över huvudtaget bo ensam?
Dagen bestod av flytt gubbarna Milano och Morfar J, jag satte nästan mitt kaffe i halsen när de informerade mig om att en bäddsoffa det kan man minsann ta på biltaket. Men sagt och gjort, väl framme hos syster yster så trixade vi ner den förbannade bäddsoffan och lastade upp den på biltaket. En redig Volvo klarar allt. Och efter att ha snört fast den i ca en timma så bar det av mot T. Här fanns pappa B som tog två rejäla tag i soffan och bar upp den med lite hjälp från mig och Milano. En kvart senare så begav vi oss mot Familjen E/L:s hus för middag.
Deras familje middagar består alltid av en massa diskussioner och en massa god mat. Glad vart jag hemskörd och här är jag nu.
Dagens visdom är i vilket fall som, Misstro aldrig en ifrån familjen E/L för de vet vad de gör och vinner på ren och skär envishet.
"In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life"
Det känns inte bra, det känns överhuvudtaget inte alls bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0