Dancing in the moonlight

Hemma igen i det som skulle vara ett varmt Sverige, dock får jag nog påstå att trotts att den där solen skiner så är det inte så varmt. Men man kan andas frisk luft och man kan glädjas åt att det är ljust långt in på kvällen.
Allt här hemma är som det alltid varit men det är ändå anorlunda, vad hände med sammanhållningen? De sena kvällarna med te och skitsnack? Det är samma men ändå inte samma jäng som vi lämnade för sex veckor sedan. Men ändå det känns som om det aldrig varit något Bolivia i mitt liv, därför spenderade jag dagen med att undersöka alla bilderna för att försäkra mig om att jag varit där.
Bolivia är saknat det var detta med. Borta bra men hemma bäst har man ju hört alla säga någongång, dock vet jag inte om detta stämmer helt, jag misstänker att man kan ha det lika bra vart man än är någonstans beroende på situation.
Resan har varit allt och lite till som vi hade väntat oss, det bästa och det värsta som någonsin hänt. Allt var anorlunda, inte en enda sak var detsamma som här i svea. (jo möjligen att snickersarna hade samma pris) Vi levde och njöt och levde och hatatde. Men nu är vi hemma, nu är jag hemma och jag är ensam för första gången på 6 veckor. Jag har levt tillsammans med en annan i hela 6 veckor och aldrig varti ensam, men nu är det jag och musiken som existerar. Det gör mig inte så mycket, det är ganska skönt men underligt. Det är facinerande hur fort man vänjer sig vid saker och människor. I am like a bird.
Det är också facinerande hur fort saker ändras, det som var tidigare är inte samma nu. Eller har man bara fått nya perspektiv på saker och ting? Kanske såg man det bara inte innan, kanske såg man det men sket i det..? Hur som helst så är det här nu och man ser det med tydliga ögon (eller suddiga).. Livet blir aldrig som förr och det är nog endast enklast att lära sig att leva med det. Man får finna sig i det som ändras och leva med det som om det aldrig någonsin varit anorlunda. You are my star.
Sommaren kommer snart, hem igen, till familj, systar (som jag saknar fantastiskt mycket) och vänner som jag inte träffat på det som känns som evigheter och som jag verkligen längtar till.
Skall tillbaka till tanterna och gubbarna, bo tillsammans med en nyfunnen vän, och kanske inte träffa Penny (uscha vilken tanke) och leka liv så som jag känner det på ön. Rootless tree.

"But I'm dancing in the moonlight
It's caught me in its spotlight
(It's alright, alright)
Dancing in the moonlight
On this long hot summer night"


Syster gjorde mig glad med att önska en låt för mig i radion, dancing in the moonlight med Tihin Lizzy. Hoppas och dansa och le, jo att höra den låten påminner bara om henne och det gör mig lika glad varenda gång.

Mr.O en sång och en dans, vi tar det i sommar.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Vad kul att ni är hemma igen:)
Det låter som en bra plan till helgen!

2008-05-15 @ 09:18:15
URL: http://anetteharby.blogg.se
Postat av: Hajj

Hemma bra men borta bäst, tyvärr i alla lägen har jag märkt... Den dagen "hemma" inte finns mer kommer jag känna mig som en stor skit... Men just det är ett återkommande tema i mitt liv!

2008-05-17 @ 20:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0