Can I dream this all away?

Dagarna går och allt närmar sig tentan, resan, slutet, början, sommar, jobb(?), havet, ön, lämnas och att lämna.
Dagarna går och ingen blir mer olycklig eller mindre lycklig, till helften verkar allt stå stilla till helften rör de sig så fort att ingen hinner med att ens blinka.
Dagarna går och snön kommer och smälter som den sig bör, det doftar vår och isen fryser igen.
Dagarna går och att se bakåt blir allt mer svårt och tröttsamt, men att blicka frammåt är alldels för skrämmande, för framtiden är än oskriven och när den väl kommer är det dags att se tilbaka igen.

Det som har hänt denna vecka är att vi har bland annat varit på bio. Denna upplevelse var faktiskt redigt rolig. Vi var fyra tjejer, jag, Pyret, Haj och Paj som stack för att se sweeny todd. Vi var helt alena i en bio salong. Detta resulterade naturligtvis till en massa prat och skratt och skrikande och diverse annat.. Själv fick jag smått panik i mitten av slutet av filmen och kunde knappt se. Men den var bra, överraskande bra. Alla gick hem med ett leende på läpparna, trotts att det var svårt att le när man fryser halvt ihjäl i -10.


Sedan var vi och bastade i torsdags. Detta är verkligen något jag inte gillar. Svettas i grupp utan att röra sig. Nja inte min grej, men så skönt de var ändå. Jag tyckte ju att det var varmt hela tiden medan norrlänningarna tyckte det var ganska kallt. Men jag härdade och var INTE först ut från denna varma plats. Dock var jag tvungen att duscha mitt i för att kunna få igång min hjärna igen och dricka nästan tre hela flaskor med vatten då värme gör mig överdrivet törstig.

Thinking of you even though you are right beside me!

Helgen har varit lungn, man skulle kunna tror att vi har blivit gamla och grå, vilket jag sakta men säkert börjar misstänka själv. Vi gjorde ta mig tusan ingenting vettigt denna helg. Vi har sett film, tv,spelat spel och ätit. Ingenting annat har hänt.
Jo Demi More kirrade en fiskgratäng, nu kan jag klara mig i ett år till. Fiskgratäng är något jag verkligen uppskattar men vägrar att göra själv. Ja gvill ha det serverat för mig, och det fick jag och mätt blev jag. Väldigt gott. Till detta lyckades jag också trycka i mig lite vin, det satt fint de med.
Idag kom Giraffen med fästmö förbi med morotskaka som hon bakat och delade en timma med oss i vårt gröna kök. Ett uppskattat besök. Morotskaka är verkligen gott och sällskapet är inte att klaga på :)
Ber också att få rätta mig från förra inlägget KF skall de stå och inte Kf.

(Vissa problem är här för att stanna och det orkas inte bearbetas mera nu, men det måste,
det kommer ta tid och ingenting verkar
bli bättre av förträngning. skit)
'll swim with you
Until my lungs give out
Oh I can raise you from the deep
Or drown with you in doubt"

(det borde aldrig ha blivit som de blev, men det blev så. Mitt fel som blev
ditt problem, hur slutar det snurra, hur stannar klockorna,
hur sjuttsingen vrider man tiden tillbaka och gör allt rätt?)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0