Natten har sin sång om vilsenhet en trappa ner



"Himlen faller ner,
det svider till där kniven skar,
jag har varit vaken hela natten,
känt om hjärtat sitter kvar,

Jag har litat på imorgon
som en troende tror.
Jag skulle gjort så annorlunda
om jag gick i andra skor."


Det gör så förbannat ont, det värker och det svider..
Någon sa att det bara var att bita i det sura äpplet... Men käken orkar inte tugga mera, äpplet växer i munnen, det bildar klumpar i halsen, det bildar en tjock tung tegelsten i bröstet.
Spräng allt i små små partiklar, låt allt helvete försvinna, låt det goda komma fram för det saknas något så fruktansvärt. Det hugger varje för varje sekund. ¨Låt det försvinna.
För mig, för dig.

Kommentarer
Postat av: pajen

gumman... kan inte göra annat än att krama krama krama länge och när du än vill, och hoppas att det gör det lite lättare att kämpa vidare...

2008-01-11 @ 04:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0