days before yu came.

Det är super halt utomhus och alla inomhus pendlar mellan glädje och sorg.
Allt är som en bergochdal bana just nu verkar det som, i ena stunden skiner solen och alla är glada och lyckliga, och sen är det full storm och alla blir ledsna och depp. Vad iallsindar gör klimatförändringarna med oss människor och våra humör?
Jisses.. jag får ta och skylla på usa. (det fungerar egentligen inte men ja, min teori är att de kör mest bilar och skit där..)  
Iallafall så började denna fina måndag med ett seminarium. Det gick bra kan jag tycka, kritik måste vi få och om det är sådant som är lätt att åtgärda så klagar inte jag på den. Men jag avskyr sem.. det är alltid ångest och skit över det. Dessutom så är denna lärare ett mysterium för mig, hur fick hon arbete?? hur kan man vara inkonsekvens? Vi altaret kan jag tänka mig att hon inte vet om hon skall svara nej eller ja, för hur man än vänder och vrider på de så blir det ju rätt. Förbannat!
Sen när jag kom hem åt ja nog upp morgondagens lunchlåda.. ILLA.. men de skall nog ordna sig ändå hoppas jag. Sen tog jag en stund för mig själv. Alla pratar om hur skönt det är att låsa in sig och vara ensam ett tag. De har rätt. Jisses.. bara stänga dörren, tända alla ljusen och dra igång radion (jo för jag  vill ha musik och just idag radio, fått klagomål om att ja inte kan ha det tyst, men musiken tar upp så mkt av mitt liv trotts att ja inte kan spela ett enda instrument.) Klura på att ta upp det skrivande som jag pysslade med förut, fast det känns mest töntigt. (?)
Sen stack jag och Hajen till ica för att panta alla burkar som fanns här. Apparaten höll på att gå sönder :) vi kan detta med att förstöra maskiner.. en specialitet som vi båda verkar bära på.
Hem sedan och kirrade krubb, och sedan kirrade vi paj och såg film. Jajjemän detta var också en dag att minnas.
Hajen har förövrigt kirrat mina problem med termosen.. Jag fick en ny av henne.. Vilka människor som tänker på mitt koffein beroende (först giraffen och nu Hajen, varför alla smeknamn med djur) Hon kirrade även mitt hårproblem med medel..
En fin nalle pryder förövrigt min blomm.. (giraffen den är super fin och rosa :) )
I alla fall sitter ja här nu och klurar på ensamheten.
" det finns ett helvete, att vara ensam. Det finns ett himmelrike, att kunna vara det" det ligger mkt i det där. Måste klura vidare på detta..

Dags att sova.
Mr. O - gamla och grå, ett piano och en dans.

Hon är vacker

Släpp livet fritt, tänk mindre.



Kommentarer
Postat av: Hajj

Att skriva är inte töntigt. Det viktigaste är att skriva åt sig själv och ingen annan. Om man gör det man skriver tillgängligt för allmänheten betyder det att man inte fick ut det man ville av att bara skriva ner det. Men att skriva släpper många tankar fria och lyfter allt som ofta en sten från bröstet...

2008-04-10 @ 22:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0