bara lite kort sammanfattning

Jag tänkte jag skulle punkta upp lite vad som har hänt.. mest bara för att slippa resna mitt rum för ett tag. När jag säger att jag rensar mitt rum till min mor så tror hon mig (för honser ju alla högar med skit som jag faktiskt kastar) men framförallt så placerar jag bara om allting för jag har ingen aning om vart jag skall lägga alla saker jag tydligen lyckas samla på mig.. Min mor vet faktiskt inte heller vart allt skall ta vägen, hon påstår att papperskorgen är en god vän i sådana tillfällen. Jag är dock mer tveksam till den lösningen.

- Jag har jobbat, jobbat och jobbat!!! Faktum är att om jag skall minnas något denna sommar så kommer det nog vara just det, att jag jobbat. För till och från har det känts som att det har varit min bostad. Nu när jag går in i sista veckan på mitt älskade arbete så känner jag en enorm lättnad, jag är leds. Trotts att man inte kan sticka under stolen att jag verkligen trivs där nere. Delade känslor helt enkelt.

- Jag har uppsökt en homeopat som meddelade mig om att jag har en infektion i mina bihålor och i halsen. Detta förklarar varför jag är konstant förkyld och varför inga mirakelkurer hjälper. Hon pendlade fram en massa medicin åt mig för både det och för min mage (som hon kom framtill krampar för att jag tar pronaxen mot migrän) så nu skall jag bli helt frisk och kry.

- Winnerbäck var här på ön, bland det bästa under sommaren. Tidningarna kritiserade en del men det är tydligt att de inte är fan av winnerbäck. Kom dit med en mycket mycket bakis mr.tom  och det hela blev inte bättre av några öl vid domkyrkan. Tillsammans med honom och Bertil så vandrade vi in på området där vi minsann träffade upp Yes. När Yes skrek vi ser honom från öltältet och alla jublade valde jag att lämna mina kära kompanjoner och bege mig till mian nyktra systrar och sjunga med i alla låtarna. Sedan var det bara hem för att knyta sig.

- De varmaste dagarna har spenderats på den mycket närliggande stranden här i Slite. Med runt 23 grader i vattnet och typ 28 i luften så visade det sig att vara en strålande kombination. Påstår inte att det var en rolig uppgift att gå till jobbet klockan 16 för att arbeta i ett hus som inte har någon luftkonditionering förutom korsdrag.

- Släkten har varit här i olika omgånger. Har tyvärr inte sett så mkt av dem pga mitt älskade arbete men det har varit trevligt att se dem när jag kunnat. Jag och minstingen en sork på 8 år begav oss tillsammans med min minsting syster på hela 16 år till hennes häst Tracken. Vi skulle för första gången få rida. Allt gick som planerat både jag och lill sorken kom upp på hästeni olika omgånger. Tyvärr var Tarcken smått uttråkad över att behöva gå i långsamtakt med en ovan person på ryggen och i Losans ledning.. Men kul var det.

- Jag och Haj har flyttat från den sunkiga lägenheten för att flytta hem för att sedan flytta till farmors hus. Tar hand om min farmors hus medna hon sover över på sjukan ett tag till. Att flytta har varit det mest tråkiga på hella sommaren, vi har flängt fram och tillbaka och man har knappt någon aning om vart man bor.

- MAn snodde ett av farmors ben för någon vecka sedan. Hon mår trotts detta ganska bra. JAg och soffa kidnappade henne för lite fika och långpromenad. Vi tröttade ut henne till max visade det sig, men hon var glad ändå. Dessutom har min farmor blivit tjuv ¨på senare.. hon snodde biggaråer tillsammans med en sjuksköterska förra veckan. Nåväl, aldrig försent att byta karriär.

Dags att fortsätta städa eller rensa eller omplacera saker..

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för senast cajsa! Synd att både du och jag bangade hahhaa! Vi skyller på jobbet..

2008-08-12 @ 19:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0