Mörkrost brygg

Det luktar kaffe i mitt rum.. Jag avskyr doften av ikke nybryggt kaffe. Alltså den doft som blir när kaffet svalnat.

Jag klurar på hur man kan dömma ut något så fruktansvärt hårt utan att veta vad det handlar om. Hur man kan påstå sig förstå varför människor beter sig och gör på ett visst sett utan att ha undersökt vad personen egentligen gör. Vad e de för något? Vaför dömma ut så hårt utan att ha en aning?

Människor är lustiga, när de ställs inför val så förändras man. Val gör människor annorlunda. Man kan anntingen upptäcka nya underbara grejer eller så vänder det och blir helt fel.
Människor ställs inför val varje dag, mjölken (fettfri eller med fett) flingor (med eller utan socker) läsken (det finns ju hundra olika sorter) men dte är inte de val jag dillar om. Utan de som kan göra en skillnad. Ett telefonsamtal, ett hej vid rätt tidpunkt. De val vi gör som förändrar oss. Framförallt de val vi gör medvetet för förändring.
Vi vill alla så mkt men det är så lite som vi klarar.. Men det är det lilla som kan vara det bästa.
Det är svårt att få ut i ord vad jag menar.. Dock vill jag påstå att de val vi gör för att utsätta oss för situationer vi inte är på det hela med att klara det är val man ska undvika.

Förändringar är skrämmande. Alla förändringar är inte till det bättre. Vissa är livsavgörnade.
Vad hände egentligen?

Kommentarer
Postat av: Karin

Okej väldigt kryptiskt, jag fattar ingenting:P Snart åker du till din ö=)

2007-10-16 @ 17:58:19
URL: http://karint.blogg.se
Postat av: hanna

men va trevligt med en ny blogg å läsa!!!! :)

2007-10-30 @ 00:00:25
URL: http://pajy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0