Is this war mine to win?

För att vi kan om vi vill :)För att vi kan!
För att han bad om det :)För att han bad om det!För att vi kan dricka öl nu :)För att vi kan dricka öl nu!för att vi har likadana klänningar :)För att vi har likadan klänningar!
Fredagen:
totalt misslyckad i mina ögon, irritation och jobbiga situationer. Saker man inte ville se men var tvungen att se ändå, fulla människor, total blottning av själen, Hostattacker på natten och förbannad, förbannad och en hel del mer ilska.
Lördagen: Rödakorsets inspirationsdag. Sjukt tidig uppgång men det hela blev en ganska trevlig tillställning. Hemma blev det god mat och gott sällskap. Vin och en hel öl. Jag är nästan stolt över mitt öldrickande (jag vet att man kanske inte ska vara stolt över en alkohol konsumtion men ändå, jag ska ju bli socionom, jag ska ju fatta vad öl är, eller? ursäkter gott folk) Mys för hela slanten. Mådde bra efter fredagens ilska. Kände att jag släppte ut allt och kom på att jag ska sluta vara arg och bara tänka posetivt.
Söndagen: Migrän, skyltsöndag och en massa ledsna renar med kompisen på grillen (jag fattar inte det där, bura in två renar för att sedan grilla en tredje på grillen och sälja, vad fasen, djurplågeri.) hemmåt gång med ännu mer migrän, slockna i soffan efter en god julemiddag som jag själv kirrade ihop. Mera mys med korridoren, tända ljus och julmuffins som jag slängde ihop för att jag var på gott humör trotts migränen. (jag har en skum migrän, jag kan hålla mig igång så länge det molar men så fort det kommer starka smärtor blir jag sjuk som en gris.)
Pallade inte att se filmen utan sitter nu här och mår ganska dåligt i skallen men ska krypa till kojs snart.
Fler posetiva tankar denna dag trotts ett jobbigt samtal.

Alltså denna helg har varit helt okej, varken mer eller mindre utan bara helt okej. Det känns som om skolan kommer att ta över mitt liv denna vecka och det känns bra. Väldigt bra faktiskt. KOmmer att ha väldigt mycket att göra, skola, ssr och telejour. Det kommer att bli bra detta tror jag. Jag bestämmer att det ska bli bra :)

Behöver en semester! Rymma någonstans kanske? Leva på hemlig ort under hemligt namn och ha ett super hemligt liv. Lite som desperata, där alla känner alla men alla har hemligheter? Hmm..

Livet gott folk är lite klurigt, det svänger och vrider och vänder på sig. Det blir typ aldrig som man tänkt sig. Om jag hade trott att jag skulle befinna mig här för två år sedan hade jag skrattat och blivit hysteriskt galen. Men livet svöngde och här är jag. Jag trivs.. Snöriket Skellefteå, kyla och hala gator. Varma människor. Det gämnar ut sig. Det brukar ofta göra det i slutändan.

Måste baka mera. Känner att jag verkligen kommit in i mitt 35 åriga liv med tre barn, sträng och hemmafru. Japp det är en som tror att det egentligen är så det ligger till med mig. Att jag är 35 och har tre barn. Det är sjukt vad kul man kan ha på en annan människas bekostnad. Ska fortsätta att dilla i honom saker. Inte så snällt men det var han som började med att tro att jag är så mkt äldre än vad jag är. HAHAHAHA..

Fick förresten veta en sak om min barndomskompis i går, det var inte ett dugg förvånande. Jag anser att detta förklarar typ allt. Tänkte på detta fenomen (det jag fick veta igår) för ett tag sedan, kom att tänka då att det nog troligen kan ha varit så. Och aj så rätt jag hade.
Analysera mera. Fast det smittar vist.

Att vända kappan efter vinden, jag är less på sådana människor som inte bara kan vara en.. Eller?

Sjukt tråkigt inlägg tror jag men jag orkar inte skämta..migränen stör.

Kram och godnatt gott folk.



Sail away with me.


Kommentarer
Postat av: K T

Va rooligt med lite bilder!!=)
Jag måste fixa kamera.. min är spårlöst försvunnen.. väääry irriterande..
Vi måste ses och skvallras nån dag.. kanske fredag vid halv tre hur har du skola då?

2007-11-27 @ 22:59:33
URL: http://karint.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0